Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Lowa - 16 augusti 2009 23:01

Storflingan kom också med på gårdsfesten och sedan hade vi mysstund med lite tv tittande, fotmassage och chips. Mums!

Fridus är hos sin pappa nu och jag saknar henne massor.. ja, ända upp till månen och tillbaka! .. ja, så sade vi alltid förr Frida och jag när vi hade våran nattprocedur. Det måste jag nog göra oftare .. berätta åt mina barn att jag älskar dem. Lovar bättra mig på det småtroll!



Av Lowa - 16 augusti 2009 20:34

Dags för den årliga granngårdsfesten ja... där var vi, som vanligt försenade och ingen ursäkt förutom dålig planering. Just det.. jag tror jag lämnar det osagt! Planering! men...


vi kom dit efter mycket om och men... till Micke och Viveca och alla de ljuvliga barnen. Massor, massor med god mat och härliga efterrätter. Trevliga diskussioner och beslut om att vi var nästa på tur. Ja, att hålla nästa års grannfest.. men märkvärdigt nog tyckte de även att den årliga lucia traditionen skulle bevaras. Ja, ja, ja... jag får väl klä ut ungarna och Nicke för att och skicka dem ut och lussa runt kvarteret då. . . nähä, det tycker ni inte! Nä, nä... lite pepparkakor och glögg måste jag väl klara av att trolla ihop. . . eller? Varför inte göra som våra andra grannar föreslog.. ärtsoppa, punch och pulkåkning! Det tycker jag låter superskoj!



... va hände sen... barnen lekte och var glada..

..oj då ... inte är det väl mina småtroll som nallar bär ... ????

..Andrea tar hand om lilla Pärla..de gungar och myser och mamma får äntligen äta ifred .. tackar Andrea för hjälpen!


Nicke blir lite mobbad stackaren eftersom han nu skall vara hemma med barnen när jag börjar jobba... märkligt nog kommer nu ingen att vara hemma de närmaste veckorna sååå Nicke stackaren kan inte räkna med barnvaktssupport av grannskapet i allafall....

..... men lite tips fick han i allafall av denna vana hemmapappa .. det tyckte Nicke var bra förståss.. speciellt tipset att man inte skall gå in i rumban när frun i huset ger tips om när barnen skall sova, när de skall äta, vad som skall diskas, när det skall städas and so on... ja, för då blir man stressad som fan! *fniss* (de kan ni gott bli tycker jag)


Nä .. han har nog rätt.. det är ju gubbarna som har ansvaret när man är borta.. men ni gubbar förstår ju inte ... det är inte lätt att vara mamma *blink*

Vilda diskussioner om allt från pubertaliska gullungar till lägenhetslurjusar. Hubbe här har tydligen någonting klyftigt att säga...


..... medan värden verkar fundera över om det här grannskapet är ok ?? ...

så, fortsättning följer nästa år...

Av Lowa - 16 augusti 2009 20:13

När vi var i Svibykvarteret hittade vi ett hus som var till salu. Rätt häftigt och definitivt en fengshui älskare borde bo där.. det syns inte på den här bilden så bra .. men man möts av 2 st lejon på var sida av infarten. Det är ju riktigt jag! Skulle jag inte ha en duns flingor och småtomtar skulle jag säkert köpt den här kåken.

Ju mer jag tittar på den här kåken inser jag att den som flyttar hit kommer att få ett mycket harmoniskt liv. Så, just buy it och skapa en harmonisk trädgård mina damer och herrar.

Av Lowa - 16 augusti 2009 20:02

Igår var vi på Valters kalas och här sitter han stolt i mammas famn. Herremannen verkar vara en upptäckare och älskar att vara ute och leka. Hoppas du haft en go och härlig dag nu när du blivit så stor!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards