Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Lowa - 23 augusti 2009 17:03

Vi fortsatte vår dag till gocart banan för att försöka hitta någon som körde cross..ja, jag är väl inte så jätte imponerad av detta, inte lillflingan heller om jag får säga sååå... men grabbarna i flocken diggar detta skarpt. Tyvärr fanns det tydligen inte någon cross bana mera ... är vi förvånade då? Skall det finnas aktiviteter för ungar på den här holmen eller inte? Broar för miljoner skall byggas men lite sandhögar för ungarna att köra i .. nä, siddu det går inte! Inte orkar man lägga pengar på lite brädor till en skateboardbana heller.. Nix!


sååå... vi for vidare till en mycket trevligare atmosfär.. LOPPIS! Det är väl trevligt.. i Lemland fanns en liten rolig loppis med massor, massor med saker. Lugn, höll pengarna i styr och köpte ingenting alls... men, alltid lika skoj att fundera, fantisera och bara vilja ha lite granna.

Av Lowa - 23 augusti 2009 14:21

Super väder, bara att passa på och utnyttja naturens krafter att ge oss mera energi! Just sååå.. då passade vi på att ta oss ut till Ramsholmens naturreservat.. vi skulle se på kossor, fick jag för mig i all hast att kossorna skulle lugna småtrollen meeen... kossorna lyste med sin frånvaro.. ett dera hade bonden fått nys om att vi var på väg eller så hade han lockat dem långt bort från oss...

Jag letar, och letar efter muuuarna.. och kolla jag kan dra upp brallorna när jag traskar i gräset.. annars blir de ju bli blöta.. (eh) .. de kan de ju förståss ändå... speciellt eftersom mamma envisas med att jag skall vara utan blöja. Hur kan man komma på en sådan korkad fundering när vi skall på picknick och kika i Pippiträd, jaga sländor, upptäcka spindelnät och annat skoj. Dessutom passade jag ju på och bli bajsnödig med... så.. var tvungen att traska långt in i en buske och göra mina bestyr. Trevligt! (pust)


Vi skulle grilla korv, och ha det mysigt! Mamma hade köpt en värsting grill..ja, om man nu vill kalla det så förståss. Det gick inte att få eld på eländet till engångsgrill.. mamma morrade, och pappa skrattade till världens dyraste engångsgrill... 5 EUR för någonting som inte funkar!


Sååå, kall korv med bröd och pågens finbakade bullar... lite saft och kaffe med förståss. Det var hyyvens de, och så mysigt att alla var samlade och hade det roligt.


Pärla hittade årets största skogsbässe och mamma rynkade surt på pannan.

.... och vi grabbar hittade pinnar som självklart skulle släpas med hem. Det kan ju vara bra att ha en sådan där pinne lite här och där.. eller hur?



Av Lowa - 23 augusti 2009 14:17

Vilden har fått för sig att dockan vill höra på saga. Jodå, i så där några sekunder ... men dockan ville inte sitta stilla.. så nä, nä .. då får de väl vara då!





Av Lowa - 23 augusti 2009 14:09

 









Ja du .. somnar jag så här.. så kan jag berätta att jag aldrig kommer upp igen. Tänk att barnen bara kan tuppa av lite här och var utan att som vi .. vara tvugna att uppsöka läkarvården för att bendas på rätt igen.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards