Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Lowa - 19 augusti 2009 21:47

Tandvärk, jag tänker inte klaga! Nix, det finns värre saker och klaga över... och just nu har jag INTE den anledningen.


Idag har vi varit och strosat i skogen... vi har plockat blåbär och hallon till vår blåbärspaj... problemet? Det blev ingen blåbärspaj... för barnen åt upp blåbären före.. de gillar inte blåbärs paj förklarade de bestämt! Skruttungar! Vem gillar inte blåbärspaj? .. det gör väl ändå alla eller hur!


Sedan har jag varit och gjort hockus pockus på mitt lilla lejon gudbarn. Hon hade så ont i örat så lite healing skadar väl ingen. Tossfian trodde dock att jag höll på och trolla (ha,ha) såååå.... vi sa hockus pockus med jämna mellanrum. Ja, det var bättre sååå, än att skrållan trodde att jag höll på och somna när jag koncentrerade mig.......(ha, ha) Nu skall vi allt hoppas att det där eländet far riktigt dit pepparn växer och aldrig visar sig i våra breddgrader igen.


Gustav hade sovit hos mommi inatt och riktigt visat sin bästa sida :) och fottisfantasten har härjat vilt med Simon. Ludwig och Pärla har inte gjort annat än ätit blåbär och hallon. . . ja, lite glass har ju lillflingan också lyckats övertala vilden att ge. Det är så härligt att se hur de här 2 små liven har en speciell kontakt när de är åldersmässigt så nära.


Så här är det med livet i våran kaotiska men ack så härliga familj. Kom ihåg! Styrka, tålamod, värme och otroligt med ömhet måste vi varje dag lära oss att ge våra nära och kära. . . och åter igen... de viktigaste orden : JAG ÄLSKAR DIG! bör sägas otaliga gånger till varandra! (Gubbarna bör dock även säga ytterligare en mening till sin fru: DU HAR RÄTT!

Av Lowa - 19 augusti 2009 15:56

Min bloggkompis Supermamman har hittat en youtube fundering som handlar om mammor... jag  tror många föräldrar , speciellt för de lite större barnen...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards