Alla inlägg under juni 2010

Av Lowa - 16 juni 2010 20:56

Ikväll blev Medlaren sugen på att leka med sin polare Neo. Han ville leka där ensam men tråkigt som mamma hade så stannade vi (Lillflingan & jag) på mumsiga bakverk och kaffekalas. Vi hade kameran med oss, av en orsak. Vi ville fånga den här stora, stora Maine Coon katten på bild.

 

Mainecoonkatten kommer usprungligen från amerika och den här bjässen kan öppna dörrarna när den vill ut. Otroligt fin katt även fast jag inte är speciellt kattintresserad. Jag tror faktiskt att det har och göra med att jag aldrig haft egna djur och inte är van med smekande katter runt benen. Nog om detta, fin är den i allafall.

Barnen lekte och hade kul.    

. . . och lillan sprang efter gänget som aldrig förr.   

Av Lowa - 16 juni 2010 20:25

Mitt nyaste kap i bokvärlden, även fast jag nu har köpt denna i cd format eftersom jag aldrig har tid och läsa. Tänkte att jag kanske kan sitta som en uggla och höra på dessa medan jag diskar, lagar mat, joggar *om jag börjar vill säga*, eller bara så enkelt som när jag kör bil. Insåg ju förståss att detta var omöjligt när bilen jag använder inte har cd-spelare, inte heller hemmet äger en cd-spelare... som funkar. Elände. Nu får jag väl gnälla. ÅÅÅhhh, bra köp av hörbok va?


  

Nåja, vad handlar själva boken om då?


Eva Rusz avslöjar vinnartekniker som hon i många år haft hjälp av som legitimerad psykolog och kognitiv psykoterapeut. Hon har hjäpt många elitidrottare att nå sina mål och livskvalité.


Den här boken är för dig som vill hitta ett sätt att få saker gjorda utan att de helatiden rinner ut i sanden. (kan behövas .. som tex det eviga bantande utan resultat) Hur man skall minska oro och stress & få ökad motståndskraft. Du kommer genom denna bok troligtvis att lära dig att det är du själv som styr ditt liv. (kan fan behövas, har många (ca 6 st) som försöker styra mitt liv)   


Så nu skall jag ta makten över mitt eget liv och bli en vinnare, enligt boken.


Eva Rusz har tidigare skrivit böckerna Är du gift med en psykopat?, Varför  väljer jag alltid fel partner? samt Den ultimata singelhandboken.

Av Lowa - 16 juni 2010 16:12

13 Triskaidekafobi


Triskaidekafobi- ett märkvärdigt ord som betyder att man är rädd eller känner skräck inför talet 13. *fniss* Detta eftersom talet 13 ofta anses vara ett oturstal.


Jag själv är vidskeplig som attan. . . förutom med att slänga nycklar överallt. Gubben däremot, han blir skogstokig på detta. Ja, alltihopa.. både att jag kastar nycklar och att jag är vidskeplig.


Det stämmer, jag spottar hit och dit tvärt om jag ser en svart katt tassa över vägen.

Att fälla något paraply innomhus skulle jag däremot säkert göra.. om inte annat i totalförvirring.

Vi har ett problem, Storflingan och jag. Vi har nyligen gjort sönder en varsinn spegel och kommer troligtvis att ha ett elände i 7 år... önska oss all lycka för vi glömde nog att kasta salt över axeln. Hoppas det lyckas om vi gör det nu.


När vi nyser sägs det att våra ovänner pratar skit om oss. Vi säger prosit för att avskräcka eländet. Om vi däremot är på väg till någon och börjar nysa betyder det otur. Då skall man stanna hemma en stund för att avskräcka det som kommer att hända.



Av Lowa - 15 juni 2010 23:24


Gillar inte tatueringar. Den här har ett budskap som jag tror att vi människor behöver påminnas lite mera om. Därför 8/10 trollpoäng.   

Av Lowa - 15 juni 2010 21:25

Vet ni, varje gång jag nu kikar på bloggen blir jag förbannad. Vad är det för en idiot som skrivit om en jultomte nu på sommaren. Märkligt men inte orkar man med vinterfunderingar nu när det äntligen förhoppningsvis tänker bli en kanon sommar.


Igår var vi dessutom och simmade med gänget. Eller, jag var med barnen. Ensam med 3 barn som inte kunde simma så bra. Lite nervös blev jag när ena filuren inte hängde med från ena basängen till andra. Lyckligtvis återfanns han hastigt.


Charmtrollet Ludde är gräsligt road att ta bort flytkorkarna för att göra bomben. Han tror fortfarande att han är kung över badhuset. Lyckligast är jag när vi äntligen kommer därifrån. Ungarna har alltid sockernivåerna på minus när tiden gått ut och det känns så ljuvligt att få dem påklädda. Vad har jag lärt mig av detta. Jopp, samma sak som alltid. Matsäck och dricka med till badhuset. Skulle tro att man lärt sig med 5 barn, men ingen är fulländad när det gäller småtroll. Det vet jag bestämt... man lär så länge man lever.. passar bra in här.   

Av Lowa - 15 juni 2010 21:15

Trollmamman bloggar, Skogstrollet spelar och småtrollen härjar som aldrig förr. Plötsligt kommer Charmtrollet Vilden och meddelar att Lillflingan är duktig. Hon har kackat (bajsat). Skogstrollets spelparanoia försvann hastigt. . . och ett ilvrål hördes från toaletten. . . ungefär så här.. . Loooooooooooootttttttttaaaaaaaaaaaa.. ja, ni hör säkert vrålet ännu om ni slänger ut nästippen utanför dörrkarmen en sväng.


Nerbajsat från golv till tak. Lillflingan hade grävt "lite" i blöjan och försökt få av eländet och sätta sig på pottan. Pottan, nappen , håret, ryggen, toalettstolen, lavoaren, golvet och toalettdörren fick rensas med trollmors special rengörande tvättmedel. Nu skall gänget i säng. Hastigt. Ruggit hastigt kan jag berätta.  Livet är härligt, eller hur?     

Av Lowa - 15 juni 2010 19:56

Indigo barn


Indigo barnen föds med enormt starkt energifält. Dessa barn kan anses lite besvärliga eftersom de kanaliserar sina energier på fel sätt så som tex bokstavsbarn. Det finns även en bok om Indigo barn eller man kan läsa mera om dessa begåvade knyten.


Det här är ett exempel på ett så kallat Indigo barn som anses ha kommit till världen för att lära oss andra någonting. Detta barn även fast barnet är enormt troende har en slående förmåga att måla. Ge filmen lite tid så får ni se något helt otroligt. . .


Av Lowa - 15 juni 2010 07:15

Lillflingan har börjat prata 2-3 staviga meningar. Vaj e mamma, Vaj e mamma, Vaj e mamma .... upprepning i parti och minut. Skogstrollet ringde mig till jobbet och vädjade att jag hastigt skulle ta mig hemmåt eftersom denna unga dam vägrade säga något annat.   När Trollmamman väl dök upp och började fråga Lillflingan 1 miljon frågor ja då tittade hon med en arg min och sade : TYSCHT. (tyst)... rätt gulligt i den här åldern, svårt att hålla sig för skratt. . . och mindre trevligt om trollen är större och skriker tyst.


Igår blev det Mariebad med full kaos. Varje gång tänker jag ALDRIG MERA. . . men vad gör man inte när barnen älskar att simma.


Igår blev jag lite djup, djupare än vanligt. . . men nu kallar jobbet så berättar mera om det sedan.


Gör din dag glad.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards