Alla inlägg den 10 september 2009

Av Lowa - 10 september 2009 22:46

Plasta böcker mina damer och herrar.. nu är det bara att kavla upp ärmarna.. ta tag i plastsmörjan och börja plasta de här böckerna.. miljoners,miljoners eller hur..! Ja, nu finns det väl en petnoga människa som kritiserar att det endast i verkligheten var ca 4 st böcker idag som skall plastas men är det inte märkligt.


Min kära vän brukar säga till mig : Duuuu, det är bara de med autistiska drag som inte klarar av att man kryddar en historia liiite granna (ja, för om sanningen skall fram så klarar ju ingen riktigt att man överdriver i historier.. men, ack så mycket intressantare historien blir.. eller hur.. så.. vi får fortsätta med de här dragen ett bra tag till... och dessutom har vi lyckats hitta en petnoga typ diagnos.


Ungefär som när folk tror att homosexuella verkligen suttit inne i en garderob hela sitt liv bara för att talesättet säger så. Hmm.. de där kan jag berätta gott folk, det får mig att få ragghår både här och där .. för jag avskyr när man inte klarar av petitesser... det är ju det stora hela som räknas Tungan ute


Såå... nu måste jag antagligen sitta uppe heeela natten för att plasta, och åter plasta skolböcker.. bla va!



Av Lowa - 10 september 2009 22:32

Vi har haft en underbar dag med lite skojiga läxläsningar osv... så som rättstavning tex


här har vi nu en IGELKÅT (he,he)


  


Av Lowa - 10 september 2009 22:17

Lillflingan grinig.. tänderna?? Nja, kanske.. men märkligt att man alltid skall hitta en förklaring när de här småsmultronen inte är på tipptopp humör. Hur är det med storflingan då.. ja, hon är tillbax till msn världen, lever på isglass och bullar.. så, va tror ni.. det verkar vara på bättringsvägen i halsen eller hur!

Evelina & Frida på sjukhus  

Här har vi en bild på storflingan och hennes kusin som opererades samtidigt. Där låg vi alla Storflingan och jag... kusin vitamin och hennes mamma. Vi började faktiskt skratta ett tag, mitt i allt elände med våra små sjuklingar.... tänk, här har vi verkligen en familjerelation som vi inte ens kunde förklara för sköterskorna. De undrade säkert, om inte annat ... eftersom rummet fylldes av pappor, mammor, föredetta mammor, kusiner, syskon, styvföräldrar, farföräldrar, morföräldrar, flickvänner, pojkvänner, styvsyskon, kompisar, .. ja.. du .. en hel svärm med ett megastort kontaktnät. Tänk, vilken fördel dagens barn har... eller så inte? En hel del att förklara för de här nyfikna filurerna förståss...


Casandra

  

Här kom Fridas kusin och Linas syster på besök... med sig hade hon världens största och godaste *mums* chokladkanin... gissa om vi smaskade gott kaninsnask eftersom lill Casandra inte orkade äta upp godbiten.

Av Lowa - 10 september 2009 16:50

Alltså, ibland kan man bli liiite irriterad på den här underbara ungen... vilden alltså! Just det, han har ritat med en grön krita på vår vita tapet i vardagsrummet.. och han tycker det är fiint! *morr*  

Luddes konstverk

Av Lowa - 10 september 2009 08:00

Så där.. nu har jag en translator på min sida för mina kära vänner runt om i världen. Förvånad

Av Lowa - 10 september 2009 06:05

Barnflickan Aino är en riktig guldgruva, hon lagade igår en ljuvligt god makaronilåda och mumsig sallad. *slörp* Ni kan säkert förstå att vi åt som bara den... häärligt! Tack och lov får man nu lite hjälp här i hemmet.


Elias är lite småförtjust i Aino och gör allt i sin makt för att få komma med henne ut på länk Skrattande .. igår tog han rullskrillorna på sig för att hinna med Aino. Gulligt eller hur?


Storflingan har fortfarande ont men vi hade en ljuvlig kväll framför IDOL och satt självklart och kritiserade de flesta som om vi kunde göra det ett dugg bättre. Ja, inte kunde jag i allafall men kanske storflingan då.


Lillvilden, ja... tycker att det är rätt skojigt på parken och kan berätta att denna herreman för det mesta somnar vid middagsbordet nuförtiden. Lilla vännen, slut som bara den.


Gubben låg som en däckad sill nästan heeela dagen i går för han var helt slut efter nattens händelser.. (synd om Pärla eller hur) .. mamslan som inte heller hade sovit vidare bra natten före var inte heller en raktetmamma så slöare tanta har ni inte sett tidigare.. de kan jag påstå med gott samvete.


Lillflingan har blivit stora damen, vi var till rådgivningen på kontroll. Hon väger nästan 10 kg och är 73 cm lång. Vem nu som bryr sig om det.... det viktigaste är ju att man ser att flickebarnet är en go och frisk krabat, som äter nästan allt. Jag orkar dessutom inte med alla de tips som de ger angående när man får ge mjölkprodukter och så. . . flickan är hungrig och en och annan fil har slunkit in i den lilla magen. Hon mår så bra såå...



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards