Alla inlägg den 21 september 2009

Av Lowa - 21 september 2009 21:40

Jag strider för tillfället med en 2 åring. Han vinner.... ! Sorgligt men den här mannen har en envishet som tar kol på hela familjen. Oxe, ja det förstår ni väl. Vad kan man annat vara när man kl halv 11 en måndag kväll strider med mammslan på toaletten för att mamma har gjort sitt bästa. Spolat ner ... ja, trodde ni verkligen jag skulle skriva vad som skulle spolas ner.. så, nix.. jag besparar er detta.. men.. något skulle spolas ner.. men inte av mig. Nej, nämligen av vilden.. och därav har jag en storslagen fight.


Ludde med boxarnäsa  

Inte därför han dock har en ruggigt uppskrapad näsa... nix, det är för att herremannen slog en extra vurpa igår med lilla moppen... stackare där! ... men, ibland undrar jag om det inte är mera synd om vår kära barnflicka som fick en rak höger i fejan när hon skulle hjälpa till och klä på skorna. Det ville han minsann inte!


Av Lowa - 21 september 2009 20:27

Så där ja... jag har fått en rös med tips på vad vi (Skogstrollet & Trollmor) skall göra i Paris.


Köpa skor tyckte en av mina kollegor... där lär skall finnas fantastiska skor! Det låter som ett MVG förslag (fniss) .. även fast gubben märkligt nog tycker att jag har för många hemma.


Som ni ser på bilden är jag överlycklig om jag kan få ett par nya skor barra så där.. tänker inte berätta åt herremannen vart vi är på väg.. när vi gåendes hand i hand traskar fram till gatan med alla skobutiker. (he,he).. ett problem.. det här tipset är från en som varit i Paris för 10 år sedan.. ja,ja, ja... inte riktigt färsk info alltså.. men lugn .. bara lugn... skor och jag lixom hör ihop.. så jag lär nog hitta er ...

  


.. en annan kollega ansåg att Paris hotellrumsbadkar borde testas tillsammans med lite skumppa och jordgubbar.


..  vi fick också tips om vart vi inte skulle fara och äta skaldjur.. om inte magsjukan var vad vi ville ha på vår resa. Ja, det var ju inte det enda tipset på vart vi inte skulle gå, men.. låter det vara osagt.


.. vissa ansåg att vi bara skulle mysa gott på rummet ... andra tyckte vi skulle vifta på Eifeltornet.. ja, speciellt min man .. men... jag är höjdrädd.. så antingen tänker han rädda sin fru från marackasliknande skelettdans.. eller kasta ner mig från de ljuvliga högderna.


Tavlor ja, kanske jag skall nypa med gubben och kika på lite konst.. (pust) DÅ om någonsinn kommer jag att ha det jobbigt! .. men, varför inte trava fram till en sliten, bohemisk konstlärka som kan ta och arkivera våra nunor på en tavelduk. Vackert att hänga upp hemma, ifall inte någon orkar se hur vi ser ut i verkligheten. Hmmm.. tåls att fundera på!


Skogstrollet har gett stränga förordningar åt Aino så att hon vet att om Lillflingan tänker börja traska på medan vi är borta så, ... skall hon lägga ner henne hastigt! Detta för att han vill se henne gå först. (ha,ha.. gubbar!)



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards