Alla inlägg den 20 september 2009

Av Lowa - 20 september 2009 20:57

Underbart, lovely, loistava... ja, bara så vackert med höst. Tyvärr hamnade man på att ha en röja i röran dag men lovade trollen att ta mig ut i naturen lite granna. Skogstrollet tog en tur med tjejtjusaren och checkade om fiske kunde vara dagens napp.. och jepp, tjejtjusaren fick sig en liten abborre.. men den lilla rackaren fick leva vidare i vassen.


Jag och småttingarna tog mig en tur till Lilla Holmen... småtrollen somnade sött medan vi traskade ner..


Ludwig & Pärla sover sött  

.. skönt med lite bus och lek med medlaren som ibland hamnar lite i skymundan av all uppmärksamhet som de 2 små behöver. Ja, ja.. som ni ser så har Lillflingan 2 st olika strumpor... och är ni sugna på att komma hit och ara strumpor .. så är ni välkomna.. annars tycker jag bestämt ni kan vara tysta.. för jag har gett upp eländet. Barnen har rena strumpor på sig när de vaknar, de är friska och jag tänker då inte störa mig på att paren är olika. Praktiskt kallas det gott folk.... slippa ödsla tid på onödigheter när det finns annat viktigt att göra.. dessutom.. de har ju strumpor på sig såååå mina småtroll har inte kallt i allafall (he,he)


Hm.. på bilden här som är i liggande format ser man hur en utsliten, tärd mamma rynkar till sig av funderingarna.

  

... kastade mig raklång på den underbara tefats gungan... låg raklång och funderade på livet... har en massa att fundera på just nu.. men säg, när i himmelen skall man inte ha det.. men, måste samla energi och det var aldeles ljuvligt att flänga fram och tillbaka och lyssna på vattnet, vinden och titta upp på de vackra höstlöven...

  


Medlaren passade på att visa mig trix som han uppfunnit medan han lekte på skeppet.. de här är livet de... glada, lyckliga barn!


Gustav åker och har skoj!    


och för att inte tala om lycka... är för mamma att få mysa så hääär!

Gustav & Mammslan har mystime..  

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards