Alla inlägg den 17 september 2009

Av Lowa - 17 september 2009 21:34

Vi har så förbenat mycket strunt i detta hem! Vi måste fengshuia hemmet och tvärt! Behövs lite nya energier, hastigt! Skojade med Aino idag att hon skulle ha gårdsförsäljning här utanför och sätta upp stora lappar med gårdsloppis. Hon var dock inte så impad av denna lysande idé, men håller ju med... inte vill jag heller stå här och sälja gamla kläder. Så, Bettans då..jag är ju så dålig på att hämta bort sakerna. Hmm.. måste alltså aktivera någon annan i att sälja eländet... eller varför inte bara föra bort skräpet till Emmaus. Ja, nu gäller det att aktivera sig lite!


  

Aino och Lillflingan har fått en lysande kontakt. Idag har hon lagat en supergod fisksoppa och färskt nybakat bröd. Barnen fick vara med och baka och de är som i himmelriket. Tänk vad bra med färskt och nyttigt bröd!

Hon är en riktig hurtflinga den här finska flickan.. gymmet varje dag... otroligt! Trist bara eftersom hon måste gå ensam.. så någon som vill ha lite sällskap av en gullig tjej på 25 år så har jag en här. Hennes mamma trodde jag skulle sälja henne i Sverige när jag tog över henne för att handla mat.. men nix mina damer och herrar ... Aino är inte till salu, hon behövs här för att hjälpa mig styra upp kojan.


Lite halvnervös blev jag när jag kom hem från jobbet och insåg att fottisfantasten inte dykt hem ännu... men det hade han förståss.. bara det att han glömde meddela Skogstrollet och Aino om sin hemkomst och rallade med raketfart iväg med polarna till Baltichallen för att spela lite innebandy .. hmm. .. misstänker att han tittade lite smått på tjejerna som polarens mamma tränade. (he,he) Ja, här missar vi inte tjejer nuförtiden. Nåja, telefonen lämnade han hemma så att inte föräldrarskapet fick nyyys om var han höll hus.. Oj, han kom inte ihåg att meddela vart han tagit vägen! Halv 6 dyker en glad rödhårig tjejtjusare in genom dörren och vill ha mat, mat, mat .. i stooora fat! Tungan ute

Av Lowa - 17 september 2009 21:28

  

Här ser ni medlaren sjungandes.. I'll be a rockstar.. högt, glatt och med en svängig egen komponerad engelsk brytning. ... lillvilden är den stjärnrockande bord dansaren och missa inte lillflingan.. hon dansar hon med.. och jag ångrar djupt att jag inte kan för er visa hur glatt, ljuvligt levande dessa barn lever sig in i sina olika små roller. Härligt!

Av Lowa - 17 september 2009 19:19

  

Medlaren skall börja hänga på fottisplanen nu... här väntar han på att få gå på fottisinskrivningen och sjuttans vilken låååång tid det tar för mamma att laga sig färdig. Det märkliga var att även fast det var inskrivning nu så är man tvungen att vänta i några dagar .. hmm .. rättare sagt veckor! Det är ju lite synd eftersom barnen helst ville spela i kväll som de riktiga fottiskillarna gör.


Gustavs polare Neo skall också bli proffs.. men Gustav har redan bestämt sin placering på planen.. jeps, han skall bli målvakt.. för han orkar då inte springa hit och dit helatiden. Såå, målvakten är redo!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards