Alla inlägg den 29 september 2009

Av Lowa - 29 september 2009 20:51

En helvetes natt.. nu fick jag tillbaka va.. för att jag varit kaxig och sagt att barnen varit goa och rara. Lillflingan har ont någonstanns knarrig, lite febrig och snorig. Medlaren är hostig och Storflingan med. Tjejtjusaren är väl den ända som klarat sig. Såå, alltså trollmor har vakat hela natten och sedan fixat sig i ordning för jobb.


Idag har vi fixat inbjudningskort till tjejtjusarens kalas. Han skall bara bjuda tjejerna i klassen... skoja! Bara killarna förståss, det räcker bra det... killarna är 15 st och de skall Bowla på bowlinghallen.


Sååå, allt är annars som vanligt. Jobbat, filurat och pratat vilt och brett med klassfestdeltagare från 9:an. Vi skall träffas på lördag, får se vad det blir.


Släktkalaset blir på söndag kära släktingar om ni önskar dyka in kl 14:00-16:00.


Av Lowa - 29 september 2009 00:01


Äkta vara - Guiden till oförfalskad mat   Här har mina svärföräldrar nu skickat mig uppföljaren av Mats- Eric Nilssons bok Den hemliga kocken. Jag tackar och bockar och börjar redan nu sluka boken. Förskräckligt vad mycket skräp vi kastar i oss, och om det nu bara skulle vara så att jag bara skulle äta det här eländet själv.. men jag pumpar även i mina småtroll dessa gräsligheter.



Hm, jag ställer mig frågan vem av oss som inte ätit en hamburgare från en av världens mest kända hamburgerkedjor. Köttet lär skall vara 100 % inhemskt, men tillsatserna i såserna lär skall vara en hel katastrof med tillsatsämnen som får oss att innehålla mer konserveringsmedel än en konserv burk. Ja, konservburk var kanske inte världens bästa liknelse men sjukt är det. Vi måste nog ta oss i kragen och fundera på varför människorna inte förmultnar när de dör och varför vi har så mycket märkliga sjukdomar i dagens läge. Usch! Ruskigt värre!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards