Alla inlägg den 18 september 2009

Av Lowa - 18 september 2009 22:47

  


Trollmor och Skogstrollet får idag trängas i ett stycke barnsäng medan småtrollen somnat sött i vårat haaak

Av Lowa - 18 september 2009 22:13

Ni kan inte ana vad jag tycker att det är skoj att arbeta igen.. märkligt va? .. men det är som om man får en annan identitet när man jobbar.. man är inte bara en mamma med hängande rattar och dagarna fullspäckade av kladdigt härliga småtroll, disk och matlagning. Jag älskar mina småtroll, det är inte det.. men jag bara älskar att prata med olika människor. Ju knäppare, desto mer intressant!


... men de e klart.. jag saknar ju enormt att se de här små härliga minerna...

Pärla är mammas sötnos  


eller varför inte så här...


Pärla med sina kompisar flaskan och skorpan!     .. men alltså.. va gör ni ?   Va gör du där nu då?  


Vilken lycka att man lär sig nya saker varje dag.. i arbetet utvecklas jag just nu enormt mycket genom att jag har en maratonspruta till chef... hemma lär mig lillvilden mig att trycka på tålamodsknappen samtidigt som tjejtjusaren berättar högt vad föräldrar skall göra för barn. Storflingan är för rättvisan samtidigt som medlaren tar fram känsligheten i mig och sist men inte minst lillflingan .. ja, där har jag inte klurat ut ännu vad hon skall lära mig. Kanske frihet, eftersom skytten ofta är en frihetskämpe! Vem vet.. de här återstår alltså att se... men så har vi Skogstrollet.. vad skall han lära mig.. ??? Undrar?? Han brukar skoja och säga att han skall lära mig allt han kan.. men det kan bli svårt eftersom jag redan är som han... bäst på allt (he,he) .. sååå .. de får väl bli ordning i köket.. för det är han en mästare på gott folk!

Av Lowa - 18 september 2009 22:02

Just det.. gubben iväg på äventyr med jobbet. Middag på ÅSS och lite dricka förståss. Gött! Det kan han behöva få göra kungen min, men han hade inte det minsta lust.. han har aldrig det.. han vill vara hemma med oss enda tills han kommer ut.. då inser han att det var rätt skojigt i allafall.


Märks dock att barnen inte är vana att pappsen är borta...


När vi kör hemmåt frågar tjejtjusaren när pappa kommer hem?


Jag svarar att pappsen har en helkväll med grabbarna och att vi ser Skogstrollet först i morgon.


Då säger medlaren: Nej, nu far vi efter Nicke .. jag tycker du kan väl hämta trollet va?


Helt otroligt! (ha,ha) Jag som tänkte ha en myskväll med barna och de vill att vi skall fara och hämta hem pappa. Det är kärlek det ungar, ja..  kärlek!

Av Lowa - 18 september 2009 21:34

Stora grattiskramar fick Tici på sin födelsedag av hela gänget. Naturligtvis tog vi oss dit på lite mumsiga bakverk som kladdkaka osv...


Ticis älskling Lelle var också en självklar gäst..

Tici & Lelle  


Barnen roade sig med kurragömma och lite tv tittande förståss.. i några sekunder (eh) för att hela sanningen skall fram.


Barnen samlade..   Teo, Pärla & Toffe  

Anneli & Pärla fick en väldans fin kontakt direkt och Skogstrollet borde ha varit med för Annelis goda vän var också en skånepöjk så de kanske hade varit skoj för dessa gubbar att skårra loss... Alexander gick tyvärr inte att få övertalad till ett litet fotografi, såå... tyvärr ingen bild anträffbar denna gång!


Pärla blev förtjust i Anneli  


Tjejerna bänkade sig framför Idol.. och där ville jag med vara.. resten av de vuxna tyckte att Idol juryn är för stränga.. men vadå? Ärlighet varar längst, kan gänget inte sjunga skall de väl hålla sig hemma.. eller få veta sanningen.. eller hur?


Teo somnar lite.. va?   Sara lookar idol!   Idoltjejerna  

.. men ser ni Theo och Lillflingan håller nästan på och somnar framför tv:n..


  Elias fnissar glatt   Birgitta och Pärla  

Theo visade sina enorma muskler medan Elias fnissar i smyg... och Lillflingan hon har fullt upp att försöka övertala Leos mommi så att hon skall få träffa den lilla prinsen någon gång...Kyss

Av Lowa - 18 september 2009 16:44

häj då Pamme   vem är det som pratar dääär??   Ludwig pussar Pamme!  

Vilden pratar med "Pamme" (fammo) och pussar och kramar lite och sååå... Dessutom så vill Ludde att Pamme skall komma häääm, så de så!

Av Lowa - 18 september 2009 06:57

Fattar om ni börjar tröttna på mina låtval.. I know.. det är samma låt helatiden.. gillar inte de andra! Jag är dessutom helkass på det här med musik (fniss) .. och lär inte bli bättre, eftersom jag fortfarande inte är intresserad av musikvärldens härliga låtar. Jag gillar och lyssna men jag vet inte vad det finns för kändisar, vem som sjunger eller annat skoj.


Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards