Alla inlägg den 30 september 2009

Av Lowa - 30 september 2009 21:53

Lite negativit, och lite plus.. de tar ut varandra och då känner vi oss nöjda! Kvällen har tillbringats med barnen i bastun, skönt !! På tal om bastu så har vi världens bästa bastu! Ja, det är inte en bastu du läser kvällsposten i .. nix, en riktig finsk bastu med massor med ånga och hetta. Rödbrusiga tog vi oss ut ur bastun eftersom jag skulle basta bort förkylningsspektaklet som antastat mina små troll.


Ni skulle sett de ljuvliga trollen bada, tvätta håret och sedan rena och fina invirade i handdukar mysandes med mammslan för att höra på Snövit och de 7 dvärjarna. Lillflingan var inte intresserad av några dvärjar utan sökte uppmärksamhet med att bita mamma i magen. AJ! Det tar helvetes ont kan jag berätta.. de är sylvassa de där 4 små gaddarna som visar sig i munnen.


Ludwig däremot försökte Skogstrollet lura till sömns.. utan resultat! .. sedan bar de iväg... Medlaren fick ont i magen, Lillflingan gnällde konstant..  men inte av smärta som pappslan först trodde.. nix, Vilden snodde telefonen hon hade och det blev ett förfärligt liv i kojan... men vilden bara njööööt och ville irritera syrran. Han fick sig dock en riktig känga av lillflingan sååå, telefonen har förblivit i lillflingans besittning. Just de, tuff brud vi har!


Aino skulle hämtas från flyget men det lyckades ju inte, pappslan upptagen med läxläsning, mammslan med vilden och lillflingan och medlaren hade turligt nog somnat. . . Så detta löstes med att beställa taxi till flygfältet som turligt nog hittade barnflickan för vidare leverans till kaoset . (he,he) Inte lika fint här som när vi kom hem. Gulliga Aino hade nämligen städat upp hela huset när vi var borta. Gulligt, vad glada vi blev! :)

Av Lowa - 30 september 2009 21:40

Just det, jag hade problem igår när jag skulle hem från jobbet. Svibybron har nämligen skaffat sig trafikljus vilket betyder att jag fick stå i kö i (håll i er svenskar) 2 hela minuter. Ja det var ju en evighet, det förstår ju i allafall vi ålänningar.. ett elände.. så kan vi inte ha de !! Förvånad


Tänk vad märkligt, folk blev även försenade till flyget när den här stackars bron var i "måstelagastillstånd" tarvligt, för passagerarna... som inte lyckades ta sig till incheckningen i tid.. speciellt eftersom vi ålänningar gillar eländet med att vara för sena. .. . och uppmaningen till er alla är att nu bryta mönstret.. svibybron är jobbig att ta sig över (blink) utan bil... så följ aldrig ålands regeln...


1. Se till att komma i sista stund, och bli mycket förvånad om ni missar transportmedlet... eftersom transportmedlet om någonting alltid borde vänta..(för de gör man alltid på Åland) ...  och dessutom borde alla vara glada att man kommer överhuvudtaget.... men sedan när man är med.. skall man undra... varför håller aldrig de där tiderna som skall hållas så att man hinner med slutdestinationens nästa transportmedel som har dålig service och inte väntar i all oändlighet på att man kanske dyker upp.


Jag vet vad jag talar om ... jag dyker alltid sist upp på färjan ....(undrar varför de inte ler när de ser mig ) hmmm

Av Lowa - 30 september 2009 18:19

Känner du igen dessa filurer .. ja då skall jag för er berätta att de här packet skall träffas i helgen på Dinos för att uppleva gamla minnen. 20 år sedan vi gått ut nian och nu skall hela årskursen träffas för att äta lite gott. Kul!


Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards