Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Härligt att jobba och slippa bara vara en mamma med hängrattar!

Av Lowa - 18 september 2009 22:13

Ni kan inte ana vad jag tycker att det är skoj att arbeta igen.. märkligt va? .. men det är som om man får en annan identitet när man jobbar.. man är inte bara en mamma med hängande rattar och dagarna fullspäckade av kladdigt härliga småtroll, disk och matlagning. Jag älskar mina småtroll, det är inte det.. men jag bara älskar att prata med olika människor. Ju knäppare, desto mer intressant!


... men de e klart.. jag saknar ju enormt att se de här små härliga minerna...

Pärla är mammas sötnos  


eller varför inte så här...


Pärla med sina kompisar flaskan och skorpan!     .. men alltså.. va gör ni ?   Va gör du där nu då?  


Vilken lycka att man lär sig nya saker varje dag.. i arbetet utvecklas jag just nu enormt mycket genom att jag har en maratonspruta till chef... hemma lär mig lillvilden mig att trycka på tålamodsknappen samtidigt som tjejtjusaren berättar högt vad föräldrar skall göra för barn. Storflingan är för rättvisan samtidigt som medlaren tar fram känsligheten i mig och sist men inte minst lillflingan .. ja, där har jag inte klurat ut ännu vad hon skall lära mig. Kanske frihet, eftersom skytten ofta är en frihetskämpe! Vem vet.. de här återstår alltså att se... men så har vi Skogstrollet.. vad skall han lära mig.. ??? Undrar?? Han brukar skoja och säga att han skall lära mig allt han kan.. men det kan bli svårt eftersom jag redan är som han... bäst på allt (he,he) .. sååå .. de får väl bli ordning i köket.. för det är han en mästare på gott folk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards