Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Något bra tips att ge till en Paris resa?

Av Lowa - 15 september 2009 21:26

Har lite halvpanik över att gubben min och jag snart skall fara på vår bröllopsresa. Ja, inte för att jag är rädd att vara ensam med Skogstrollet.. nej, nej, nej... snarare tvärt om (he,he) det kan väl vara riktigt mysigt om vi inte gråter krokodiltårar varje kväll när vi längtar efter småtrollen. Mmm... som ni nu säkert kommer ihåg fick vi en Paris gåva till present av våra kära vänner. De tycker vi skall sticka och bara vara! Dessutom har mina syskon trallat fram lite fickpengar som ej fick gå till halare (overaller) och annat tråkigt till barnen. Nix, kanske de var rädda att vi skulle gå ner i vikt på resan.


Nåja, nu behöver jag er hjälp gott folk... jag vill ha tips på vart vi skall gå och äta.. vart jag skall fara och handla ett par fina skor... var jag skall kyssa min prins? .. . var jag skall hitta min flätade picknick korg fylld med rödvin och härlig mat? .... vart jag skall tralla med min kung? osv.. Kyss

 
 
elaina

elaina

16 september 2009 07:42

Wow, Bröllopsresa till Paris-så romantiskt!
Det är säkert 25 år sedan jag va dit på tågluff, så mina tips är säkert båd förlegade å för lågbudget. Men att bara promenera längs Seine, fika i Mont Martre, strosa runt kring alla vackra kyrkor å äta glass vid Eiffeltornet är upplevelser man aldrig glömmer.
Ta hand om varandra å ha det så underbart...
=o)

http://www.elaina.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 september 2009 14:12

Jag håller med ealina, strosa runt och upplev atmosfären, fika på en uteservering och titta på folk. Vi har inte varit i Paris sen 70-talet, men jag minns särskilt de mysiga kvarteren i Montmartre och hissresan upp i Eiffeltornet. Sista sträckan upp i luften tyckte jag var - fruktansvärd! "Titta här och titta där!" hojtade uppspelta barn och man. Jag hade fullt sjå att inte säcka ihop av höjdrädsla. Benen vek sig bokstavligt talat, så jag fick ta stöd. Tror det beror på att tornet ju är ett "nätverk", så man har fri sikt under hela luftfärden upp - för det kändes verkligen som en luftfärd. Bortsett från det så var utsikten helt hänförande.
Njut av Paris och varandra - det räcker långt ;)
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anu

16 september 2009 18:47

som jag sa förut.... allt e godkänt att göra FÖRUTOM att ringa hem och prata med barnen..( jag ha redan vidare kopplat telefonen ) eller att köpa just någe vinterhalare el nåt sånt... NJUT, DRICK VIN, PUSSAS mmm men kom hem !!!!!

 
Johanna

Johanna

16 september 2009 20:59

Oh,vad lyrrigt med parisresa....Avis jag blir!
Tyvärr är jag lika berest som intelligent...dvs obetydligt,eh...
Svärmor däremot var till paris ifjol precis denhär tiden, Eiffeltornet var en stooor höjdare, sen kommer jag ihåg att de lyxade till det och åkte på nån restaurangbåt på floden och det var oxo bra-men dyrt.
Så mycket till hjälp var alltså jag.
Men jag håller med dejangående det om humor nedan!Men vissa har ju inget sinne för varken ironi el. humor och då blir det ju lite döfött....
Men DU är rolig!

http://littlemeadow.blogg.se

 
Ingen bild

Lowa

16 september 2009 21:48

.. tackar för alla tips.. glass gillar jag, eifeltornet kommer att njutas av.. men på marken.. är ju så förbaskat rädd för höjder. Läskigt tycker jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards