Alla inlägg under mars 2009

Av Lowa - 4 mars 2009 18:43

Mommi har köpt nya strumpisar från HM idag för ca 60 SEK från Stockholm. Barra liiite prickiga eller? fiint tycker Pärla.


Varför kan inte Hm bara öppna på Åland!

Av Lowa - 4 mars 2009 18:25

Idag pratade jag med en väninna och så var jag tvungen att sluta för Niclas behövde lite uppmärksamhet :) !


Då skriker min gifte väninna:


- JA, JA.. de e ju de jag säger hela tiden.. de e ett rent Helvete att vara gift.. ja, jag säger då de GIFT dig ALDRIG! Dom där.. dom blir barra värre om man gifter sig! ..... (ja, föreläsningen håller nog på ännu.. men var tvungen att lägga på :) )



Av Lowa - 4 mars 2009 18:07

Klockan 9 denna morgon får jag ett superviktigt mess:


Står en 1 på citiläkarnas p-plats, snabbt snabbt :)


Klockan 13:21 kommer nästa superviktiga mess:


Den är nu utanför Mariehamns bokhandel.


Klockan 18:00 kommer 3:dje superviktiga mess:


Står en etta utanför mathis hallen, om du är riktigt snabb....


Ja, ni undrar väl vem som blivit så här störd! :) Det är faktiskt Monica och jag som fortfarande håller på att leta plåtar... JA, REGISTERPLÅTAR! Men hur kan man se 3 st 1:or på samma dag och ingen 5:a som hon skall ha. Det går inte vidare bra för mig i tävlingen, ni ser.. t om att Monica har tröttnat och försöker hjälpa mig. (fniss) Ni ser.. det är just den här sortens meningslös sysselsättning och humor, alltså toktyg .. jag har att göra!


Har någon tips åt oss var 5:an håller hus ...Monica har själv 7:a på sin bil och vi 23 och 800... jag förstod väl att ni undra! (öhh)



Av Lowa - 4 mars 2009 13:39

Titta på den här bilen! Den har vi fått låna av grannen och måste säga att den är en av Ludwigs favoritleksaker. Tyvärr körs den på sista versen, alltså dags att hitta en ny... men har letat med ljus och lykta överallt och har inte hittat någon. Märkligt, världens enklaste leksak!

Har någon sett var man kan köpa denna så härja till och skriv en kommentarer!

Av Lowa - 4 mars 2009 13:16

Det är väldigt intressant de här med färger. Min värdmamma i Usa var konstlärare och hon sade att mest med färger i naturen finns det på våren. Det tyckte jag att lät väldigt konstigt men när man väl lärt sig titta efter de färgerna så stämmer det verkligen. Hösten är ju annars en färgglad årstid, men .. kika lite extra på trädtopparna på våren så skall ni få se på färger. Naturen är fantastisk när det gäller färger.


Det finns även ett fåtal människor som är ena glada färgklickar... en av mina vänner är verkligen en färgfylld Pippi Långstrump och alltid blir man lika glad av att se henne. Inte för att hon till sättet är högljudd, vill vara i centrum osv.. nix, hon är snarare tvärt om men syns på lång väg med sitt ibland knallröda, orange färgade hår, sina illgröda skor eller röda jacka.


Idag träffade jag på en annan tjej med en skrikig förskräcklig mössa, okammat hår, knallröda kängor och så kan vi tala om utstrålning.

Rätt intressant är också att folk tror att jag skall dömma dessa färgklickar, eller när de har hål och ringar lite överallt. Speciellt en gång kommer jag ihåg att en kollega till mig var på fika med en rätt så speciell människa. Svart långt stripigt oborstat hår, svarta militärkängor, kjol, hål lite här och var och guuud, va häftig brud! Frågade även henne om hon tycker att folk dömmer henne när hon ser ut som hon gör... och det menade hon att händer ibland. Denna tjej var ingen korkskalle, snarare rätt beläst ung dam.


Jag bara älskar att se hur dessa färgklickar vågar vara sig själva och speciellt gillar jag lite halvknäppa typer...som vågar stå för vem de är, vågar säga sina åsikter (lite halvklantigt) ... de gör det bara mera roligt att klura ut vad man riktigt stött på!

Av Lowa - 3 mars 2009 20:24

... så här vaknar vi.. Elias och Nicke ligger på madrasser på golvet..(de gjorde Ludwig med) .. men hittades sovandes på golvet, ja.. utan madrass, stackars min lilla grabb. Förväntansfulla hoppade barnen upp från sängarna  för att rusa ner på stan, shoppa en simdräkt åt mamma och sedan raka spåret med bussen till badlandet Caribia. Lite besvikna var vi vuxna, men barnen tyckte det var jätte skoj. Tydligen skall det finnas ett helt fantastiskt badland som heter Aquakul i Malmö, tydligen mycket större än detta. Frida stackarn fick feber så hon satt i bastun och baby poolen och frös...fick ta småttingarna och Fridus tillbaka till hotellet så att pojkarna fick vara kvar och bada.

Lite shopping, underbart god mat på hotellet och måste bara berätta att det var ett suveränt pris.. Vi var ju 7 personer, 2 vuxna 5 barn, 2 nätter på Sokos hotell och t/r Mariehamn-Åbo med färjan för endast 194 EUR. Badet kostade 46 EUR. Så, nu kan jag börja jobba på Viking Line igen..!

Nice, båtresa hem idag med lite kortspel och såå... men.. va skall man säga.. borta bra men hemma bäst!

Av Lowa - 3 mars 2009 20:09

Barnen väntar tåligt på båten på väg till Åbo och Caribia. MEN titta på barnen, sitter med sina mobiltelefoner och lyssnar på musik. Det har ju gått för långt när man ser de här! .. och det värsta är att när man är i det så är man helblind.. alla barnen har nästn mobiltelefoner! Tänk, hur gammal var man själv när den första mobilen fanns i ens hand! Hujedamej!


Båtresan gick aldeles utmärkt, barnen gillade att åka Viking Line, leka i bollhavet, spela på spelen, äta godis osv, själv tyckte jag det var en rätt lång resa med 5 timmar.. men, men .. det är väl så ..ett nödvändigt ont!

Väl framme på hotellet slängde vi in grejerna och gick till Hesburger för att få lite kvällsmål och mars i säng.... Barnen somnade som stenar...zzzhh...zzhhh

Av Lowa - 1 mars 2009 07:46

Titta på den här vinterbilden. Det är vårt vattenfall.. ja, ni småler säkert nu, men ungarna är tycker det här vattenfallet är så härligt. Just nu är det dock bara is, men det gör ingenting.. nä, siddu.. du kan ju använda en snöhacka då och försöka ta bort isen med. Oj, va mycket skoj man kan ha med lite vatten.

Idag skall vi ut och åka båt.. på vatten förhoppningsvis. Ja, så säger barnen och vi skall fara till Åbo...2 nätter på hotell, och en dag på badhuset Caribia. Barnen är ju sååå förväntansfulla att få åka färja och sova över på hotell.. framför allt simma på badhuset. Hurraa! Mamma och pappa är inte lika intresserade av att visa sina valkar till hela världen men va gör man inte för sina små löss?

Vi fortsätter meddela hur resan gått, för nu måste jag packa åt 7 personer.. ja, ni vet .. gubbar?

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards