Alla inlägg under mars 2009

Av Lowa - 28 mars 2009 21:51

mm.. så har det varit..denna dag har varit en trasmattedag..mm, ni vet .. en sådan dag som man helst vill ligga och sova vart man än kommer. Pärla och jag, vi har varit på tjejdag idag... handlat en present, varit till mommi och lyssnat på avslappningscd och sovit lite granna, tagit en sväng om via sparis, käkat, varit på kaffe till Neo och Solveig och ätit en underbar chokladkaka. Härligt, vi håller formen i skick! .. och nu , nu har vi tagit oss hem..och somnat!


Av Lowa - 27 mars 2009 21:33

Tänk vad man hinner med på en vanlig dag.. väckning av lill- skrållan vid halv 7, amma, fixa frukost, dra igång torktumlaren & tvättmaskinen, duscha, sitta på facebook, läsa morgontidningen, klä på och amma Pärla, klä på och ge lunch åt Gustav och Ludwig, sätta på tvättmaskinen igen, byta blöjor igen, plocka undan frukostbestyret, ringa gubben, ringa väninnan, få på alla sina ytterkläder, fixa parkväskan, gå till parken, leka i skogen, sola på parkbänken, ta en promenad till stan, fika.. träffa väninnan, vara social, vidga vyer, hämta Gustav från parken, fixa kaffe, städa undan, byta blöjor igen, fara till hesburger, simma, datorn, tvätten........slut ..!


och då glömde jag... städa hushållet, vika tvätten, mysa med gubben, fara och plocka ögonbrynen, mitt bord på Bettans bod, borsta tänderna på Ludwig, ringa till Mariehamns stad, borsta håret, fixa upp mig till en fräsig småbarns mamma, byta allas sängkläder....osv..ja du .. listan jag glömde är lååång!

Av Lowa - 27 mars 2009 21:24

Den här bilen skulle jag vilja ha... hittade den på en innergård på väg till parken. Den är ju bara såå häftig.. visst skulle den här passa mig??.. :)


Barnen brukar även ha en tävling när vi åker bil och skriker med jämna mellanrum allt va de orkar gul bil, så fort de ser en... den här solstråle bilen får jag nog vänta på länge ..tyvärr!

Av Lowa - 27 mars 2009 20:59

Nej, herregud.. i kväll skulle vi fara med Neo och Solveig på myskväll till Mariebad.. med doftande bastu, relax osv. Jag var allt annat än avslappnad! .. och nu.. nu är jag totaldäckad! Låt mig förklara våran underbara kväll..


först åkte vi till Hesburger för att få lite mat, alla äter duktigt men så plötsligt har jag en burk flytande youghurt över hela Pärla samt över mina byxor. Hmm, bara att fara hem och hämta ett par nya byxor och sedan mätta och belåtna iväg till vårt äventyr.... dvs Mariebad.


För att ta sig in på badhuset måste Pärlas vagn först fixas med skydd över alla hjul för att inte lorta ner hela stället, betala, ta sig med mycket möda in igenom alla spärrar, av med kläderna på Pärla, Ludwig, Gustav ..ja, och så mig själv förståss. Alla iväg till duschen, på med puffar på armarna och plums i vattnet. Skööönt, häärligt...mmm..en stund... så, blir Pärla hungrig..jaha, hur ammar man med en baddräkt på sig?...precis.. då var de bara att dra fram rattarna, amma Pärla, samtidigt hålla koll på Gustav och så hade vi ju Ludwig som hejdlöst springer från lilla polen till den större och hejdlöst kastar sig i... tack och lov att Solveig var med och styrde upp de här kaoset. Mitt i allt måste Solveig hämta något och plötsligt ser jag Ludde med en annan för mig vilt främmande människa... grannen Hubbe rycker in och hjälper till. (ha, ha) Ja, ni skulle ha varit med som små löss.. jag far då aldrig mera med den här karavanen till badhuset i allafall. Gubben min hade en lugn kväll må ni tro...ensam hemma med Elias & datorn. I morgon får det väl vara min tur att ta det easy... tror ni? ... jag hoppas :)

Av Lowa - 26 mars 2009 08:56

Idag letade vi som galna efter Elias simkläder så att han kunde ta med dem till simningen i skolan. Hittade dem efter mycket om och skickade iväg Elias till skolan.


Efter en stund ringer telefonen  och en liten röst säger:


- Hej.. du Lotta..du vet jag packade ju gymnastikkassen..

- Mmm..svarar jag och anar ugglor ..

- Ja, du Lotta... du vet den där gymnastikkassen, den.. ja, den blev hemma.

- jaha, hur lyckades du med det då? .. men var e den nu då?

- ja.. du Lotta .. du vet .. jag har glömt vart jag satte den..svarar Elias

- okej, jag skall se vad jag kan göra.


Detta exakt hände förra veckan också :) .. då fick jag klä på de 3 yngsta barnen, mata dem och tvinga dem att springa hela vägen till skolan.. och, när vi kommer fram ser jag bussen fara vidare mot Mariebad. Niclas får då i all hast stoppas på stan för att köra kassen till simhallen...skall vi ha samma kalabalik idag med?? ..... Hjääääälp!


Av Lowa - 25 mars 2009 21:10

Jag trodde att jag svarat på de mest omöjliga reklamationerna men nu har jag svårt att hålla mig från skratt. Hör på det här...


Ett par var på en bröllopsresa till Afrika när de ser en upphetsad elefant och efter det blev hans bröllopsresa förstörd...HAN KÄNDE SIG OTILLRÄKLIG!

Kan ni tänka er att svara på den här reklamationen.. kanske något i stil med:

Tackar för dina synpunkter gällande din resa... Vi beklagar att du känner dig otillräklig när du nu sett elefanten. Naturligtvis skall vi "göra en utvärdering av det aktuella resmålet" så att liknande händelser ej inträffar i fortsättningen... eller va fan skall man svara?


Tydligen har resebyråer i england nu samlat ihop lite knäppa reklamationer och här kommer några knäppa exempel:


" Barnen blev rädda för att de fanns fisk i vattnet" ..

Lottas svar: Tack och lov att fiskarna levde, för annars hade jag aldrig stoppat dit barnen!? (suck)


"Vi hade beställt separata sängar, i hotellrummet fanns dubbelsäng. Nu är jag gravid och det hade inte hänt om vi fått separata sängar."
Mitt svar: Vi beklagar om dubbelsängen ställt till med problem de närmsta 18 åren och som kompensation har vi nu bokat in er till preventivmedelsrådgivningen för mera information om preventivmedel.


"Min man stirrade på alla kvinnor som solbadade topless."

Mitt svar: Okeeeej, han verkar normal ... tycker gubben min! AAAAAAAhh..


Nä.. ibland blir det  bara för mycket! 

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards