Alla inlägg under mars 2009

Av Lowa - 18 mars 2009 21:49

Här har ni ett av mina gudbarn, Theo.. och Sara är jag väl också lite gudmor åt, eller va skall vi nu säga Tici... för man måste ju va rättvis? :)


Gudbarn, ja.. man har ju faktiskt en uppgift att vara gudmor. Jag är en förskräckligt kass gudmor.. inte kommer jag ihåg födelsedagar, inte tar jag med barnen bara för att göra något skoj med gudmor... och, inte lär jag dem min kristna tro. Ibland är jag väl själv lite tvekande till min kristna tro.. och vad skall jag lära dem.. allt jag kan om spågummor, tarotkort, astrologi och numerologi ? (heh)


Jag vet inte, jag har valt gudföräldrar till mina barn. Kanske inte alltid de bästa gudföräldrarna, men vad jag tycker att är det viktiga är att barnen vet att de alltid kan fara till sina gudföräldrar och att man själv får stöd i uppfostrande av barnet. Frågor, bollande av idér och en hand när det verkligen behövs.. det är viktigt tycker jag.


Snart är det igen dags för oss att börja tänka på gudföräldrar till Pärla. Vi får väl se hur vi lyckas denna gång!

Av Lowa - 18 mars 2009 21:36

Idag har vi haft ett ljuvligt vårväder, ja.. med plask och sånt! Barnen var väl lite halvgriniga när de tvingades ut men tänk vad skoj de har haft, och det bästa av allt... illröda vackra kinder har vi möts av heela kvällen. Det är ett friskt tecken tycker jag!


Vi fick t om besök av Tici, Theo & Sara så naturligtvis fick vi ju bulla upp lite extra, njöt av solen och bara pratade en massa strunt... tänk på det.. snart e ni blekfisar, alla ni som sitter inne och ugglar.



Av Lowa - 18 mars 2009 18:07

Ja, det kan man väl säga.... ni tjejer vet nog vad jag talar om....mm, just det.. att slänga sina bästa, bekvämaste skor.

Frida har nu fått fina nya skor av sin pappa men han krävde då att de gamla, slitna, söndriga, förskräckligt hemska skorna skulle slängas.

Frida har gått med dem till soptunnan ... men inte riktigt klarat av att göra sig ovän med skorna..så de lämnades till sitt öde.. ovanpå soptunnan istället. Vi tackar härmed skorna för ett gott samarbete och hoppas på att sopgubben kanske glömmer dom ..öhh.. eller?

Av Lowa - 17 mars 2009 09:15

Den här lilla killen måste man ha koll på.. han tror att han kan erövra världen själv ..redan.. hm, undrar hur det blir när han blir pubertal ?


Här ser man bara hur han säger Häj då häj då..


Ludwig är annars den som älskar att hjälpa till i hemmet och det märks att han är en oxe. Envis som synden!

Av Lowa - 15 mars 2009 21:44

Badkars-testet 
Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte. 

- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten. Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp och ett hink. Han/hon ombeds att tömma badkaret. 
- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det är större än teskeden och koppen!
- Nej, svarade direktören, en normal person skulle dra ut proppen - önskar du en sängplats närmast fönstret?
Tänker du skicka detta vidare, eller vill du ha sängen bredvid min?

Av Lowa - 15 mars 2009 19:21

I går kväll var jag på kurs till gamla Emkarby skola och den handlade om numerologi och spåkort. Vi fick även pröva på en medial övning och måste verkligen säga att det var stört häftigt. Blev nästan lite rädd av känslan jag fick.


Numerologi, ja... föreläsaren kunde direkt säga att jag är en 1:a och en 6:a... 1:an betyder att jag troligtvis har en chefsposition, är egen företagare eller ngt dylikt. 6:an betyder tex att jag läser av hur folk mår genast jag kommer in i en samling. Det gör jag, genast.. checkar upp.. men har beslutat mig för att sluta dra till mig dessa människor. Jag skall nu endast ödsla min energi på mina barn, så de så. Ni får väl banna mig om jag börjar med annat. .. och känner jag mig själv rätt.. så tar det inte så länge före jag är i full gång igen.


Idag har jag varit och spått mig .. steg upp tidigt i morse.. och gubben min och jag är själsvänner.. de vet jag att vi är..! Han är min kung! :) Nåja, ungarna chekckades ju naturligtvis också upp av numerologen och Pärla, Gustav och Ludwig har unika tal som 11, 22 och 33 .. det betyder tydligen att de är väldigt gamla själar.

Nicke är en arbetsnarkoman och så kommer även Elias att bli. Dessutom är nästan alla mina vänner födda den 18:de .. det är ett mycket bra nummer 9...! Jo, en anna sak... bilen registerplåten.. man skall inte ha en 4:a eller en 8 i sitt registernummer på bilen. Undrar om Skoggi kommer att undra varför jag frågar efter registernummer på bilen före jag köper den..?? ! Nu måste jag bara övertala Nicke om att ett byte av bil är nödvändigt.. ja, för de har fel reg.nr ööhh, undrar om jag lyckas.. låter inte riktigt vettigt. (fniss) Ja, det här var mycket intressant. Nu är det bara att gå på nästa kurs. Hur man  lägger och lär sig läsa tarotkort i april.


Nu är energinivån i kroppen på -1 .. denna dag har tagit allt för mycket energi av mig.

Av Lowa - 14 mars 2009 11:59

Här är det en som vill ringa till Pammo helatiden... och sedan säger han bara Pammo, Pammo ... åååååå Häj då!


Fammo får nog inte göra annat än springa och svara i telefonen helatiden. :)

Av Lowa - 14 mars 2009 11:54

Gå in och titta på www.container.dk vad söta kläder de har..


Autumn

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards