Alla inlägg under september 2009

Av Lowa - 1 september 2009 19:25

Mobiltelefoner igen då... läste i tidningen idag att flertalet 12 åriga barn äter depressionsmediciner.. RUGGIT! ... men kan förstå det nu...


Barnen idag har alla mobiltelefoner, de skall vara tillgängliga helatiden för ALLT.. jag menar allt från föräldrar till kompisar. MSN likaså och det blir ett beroende.. man kan inte vara utan telefonen, ej heller datorn. Barnen tittar inte alls lika mycket på tv heller.. nix,  barnen umgås via sms och msn. Det är märkligt tycker jag! Hur skall de då någonsinn få ett lugn när de ligger hela natten och väntar på att den där speciella killen eller tjejen skall messa. Vem blir inte då trött? Deprimerad? Utmattad?


Min åsikt är att barnen borde stänga av både mobiltelefon och dator till natten. Ingen stereo, eller hög musik som dunkar i öronen. Föräldrarna måste lära barnen hur man kopplar av utan dessa märkvärdiga beroendeframkallande funderingarna..! Vara ute och promenera i skog och mark, läsa böcker och tidningar, diskutera och spela spel. Ja,ja .. nu låter jag som en moraltant .... jag gör allt fel själv.. så det är nog mest mig själv jag hackar på... ändring i torpet! Tvärt! Yes, mina damer och herrar!

Av Lowa - 1 september 2009 19:21

Så här brukar jag se ut när jag slafsar i mig käk... Jag är den enda i familjen som får äta med bara händerna.. mamma säger det är okej men idag har jag varit lite grinig faktiskt.... jag har fått 4 st tänder nu plötsligt och jag är 9 månader. Vicken tid va ? .. att få gaddar .. dem ha de tjatat om sen jag föddes... nåja, nu behöver de inte tjata mera.. de e här så de så!

Av Lowa - 1 september 2009 18:25

Jaha, så var det första glaset utspillt för idag... lär säkert bli fler men vilden tycker vi skall tillvara på varje droppe.... och då går det till så hääär förstår ni...


Av Lowa - 1 september 2009 18:16

För er som inte vet hur skogen ser ut.. ja, här kommer dagsfärska nyheter från skogen... (ja, jag fattar vad ni tänker... ja, det börjar bli riktigt illa med den där.. va? ) ..


Tänk, redan på den här bilden kan man se att hösten är här.. det finns miljoner med blåbär, svampar och lingon i skogen. Mygg också om ni undrar!

Barnen lekte runt i kvarteret och här har vi Eric som visar upp trix med sitt häftiga fordon.. ja, dessutom har de busarna fixat rampar så att de kan hoppa och ha sig. Tack och lov ingen bruten arm eller så men som gubben brukar säga.. de e pojkar de dääär! Jaha, då är det väl de då!

Av Lowa - 1 september 2009 18:11

Fottisfantasten är skogstokig på mig... vet ni varför?


Jag har tvättat hans fottiskläder och inte kastat dem tillbaka på golvet i hans rum... ja, siddu.. där går väl gränsen! *flin*

Av Lowa - 1 september 2009 17:47

Barnen började parken idag, och kände att jag behövde komma ut lite så tog mig en minipromenad med gänget. Det var vildens första dag och alla var förväntansfulla.

Gustav började leka hemtamt och Ludwig drog hastigt iväg med brudarna... men när han insåg att Nicke, jag och Pärla skulle traska hem igen så funderade han lite granna. Parktanten, van med vildar tog raskt tag i vilden och försvann åt ett annat håll.


Vi kom hem, och efter en halvtimme ringde de från parken... de gick alltså så dääär med Ludde... hmmm....... ja, så hääär...



Tydligen tyckte han att det här med parktanter.. de va tungt de! :)


Gustav skötte sig perfekt och behövde som sagt inte oroa sig över att styra upp lillebror... han (lillebror alltså) var ju rätt lugn *smile* .. däremot väntade Gustav på Malte och Neo som aldrig dök upp.


En mamma tipsade mig om Chi gong.. ja, det skulle vara en superduper energikälla. Vi får väl testa eller kanske någon av er redan gjort det?

Av Lowa - 1 september 2009 17:22

Telefonen är nu återfunnen, men .. jag tänker ge fan i att svara om någon ringer. Jag skall börja ett nytt liv, inte vara anträffbar för att samla krafter. Jag har tagit detta på allvar och tänker ändra mina levnadsvanor drastiskt.. inte för att jag förstår varför just jag hamnat här, i detta märkvärdiga tillstånd... slut, trött och avstängd i hjärnkontoret.


Tänk att kroppen ger oss tecken på när det är tillräckligt. Tillräckligt att vara duktig, en exemplarisk kollega, en kärvänlig fru ... äsch, jag orkar inte ens förklara. Jag har varit hemma idag från jobbet, det tänker jag inte vara länge till så energidepoerna måste hastigt stegra nu. Detta kan alltså visa sig med att jag sitter och kramar träden i skogen (om ni undrar vad jag fått för fel) .. men det lär vara växtligheternas bästa energikälla och jag tar tillvara på allt. (he,he)


Det finns dock så mycket måsten .. men var skall man börja skala??? Det handlar om prioriteringar varje dag. Idag har vi ena killen på fotbollsmatch, och samtidigt föräldrarmöte, lillflingan marrig, medlaren kompissugen och storflingan krasslig. Själv ser man ut som en påstampad triptetra. *skruttit*


Näj, nu skall jag bälja i mig en kopp kaffe ... och bara vara men lillflingan! *skönt*


Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards