Alla inlägg under september 2009

Av Lowa - 15 september 2009 21:26

Har lite halvpanik över att gubben min och jag snart skall fara på vår bröllopsresa. Ja, inte för att jag är rädd att vara ensam med Skogstrollet.. nej, nej, nej... snarare tvärt om (he,he) det kan väl vara riktigt mysigt om vi inte gråter krokodiltårar varje kväll när vi längtar efter småtrollen. Mmm... som ni nu säkert kommer ihåg fick vi en Paris gåva till present av våra kära vänner. De tycker vi skall sticka och bara vara! Dessutom har mina syskon trallat fram lite fickpengar som ej fick gå till halare (overaller) och annat tråkigt till barnen. Nix, kanske de var rädda att vi skulle gå ner i vikt på resan.


Nåja, nu behöver jag er hjälp gott folk... jag vill ha tips på vart vi skall gå och äta.. vart jag skall fara och handla ett par fina skor... var jag skall kyssa min prins? .. . var jag skall hitta min flätade picknick korg fylld med rödvin och härlig mat? .... vart jag skall tralla med min kung? osv.. Kyss

Av Lowa - 15 september 2009 21:04

Barnflickan funderade idag på hur i himmelen jag har klarat mig utan henne. Ibland undrar jag med! Här är kaos, totalkaos i mitt huvud, med min tvätt, i våra skåp, i vårt badrum, hela vårt vardagsrum, i vår säng och just nu... i mina sovtider! Jag är, ursäkta för fan uttrycket... trött så in i de helvete!


Vet ni vad jag gillar! Gillar provokativa men snälla människor, som vill få andra att reagera på sin lite halvsjuka men harmlösa humor.


Har jag sagt det att jag nu knaprar ingefära om dagarna.. ja, om ni börjar fundera på varför jag är lite skummare än vanligt. Bläk, smakar gräsligare än förskräckligt men det skall ju vara bra för kroppen och behöver allt för att hålla igång energibalansen.



Av Lowa - 15 september 2009 18:57

  

Lillflingan börjar apa efter vilden och chocka oss lite granna så här på morgonkvisten. Vår fina barnflicka Aino skulle i morse tömma diskmaskinen, vilket var ett bra initiativ men... diskmedlet hade inte löst upp sig och lilla Pärla nappade hastigt tag i diskmedeltabletten som låg som en trevlig liten godsak... och började mumsa. Aino tog hastigt ut tabletten från munnen, sköljde och kallade på mig. Slängde in munnen full med vatten, karvade ut lite av de sista diskmedelsflingorna och ringde akuten. Världens trevligaste sköterskor (Martina) Skrattandefanns till hands och läkaren gav tack och lov klartecken till en enorm dos med bröstmjölk för att skölja ner eländet. Så, allting gott trots en hektisk morgon och kunde rätt fort brumma iväg till jobbet. Skönt!


Såå, ni ser.. här har vi nog allt att göra lite på dagarna!


Barnen har annars bakat bullar med Aino idag. Tur att någon kan baka.. jag lagar bara platta, stenhårda bullar .. ja.. om man ens lyckas med det ... men kika här.. va fint de har lagat *ler* .


  


... lite socker på och in i ugnen så blir det här kanon! Mums!

Av Lowa - 15 september 2009 18:43

Barnen lekte kurragömma igår! Gustav hade kompisarna Olivia & Neo på besök och Elias var lekledare. Ludwig den vilde hängde med på ett hörn. Plötsligt blev det väldigt tyst utanför på gården där småtrollen lekte... och mycket riktigt ... anade mystiska ugglor i mossen... skruttungarna hade alla sprungit iväg efter Elias mot det närmaste dagiset på Skillnadsgatan.. inte så farligt kan man tycka... men de glömde lillebror.. ni vet den där vilda funderingen som hamnade liiiten bit efter de andra eftersom trumpinnarna till ben inte lyckades hålla samma takt som de andra större trollen.


Vilden hamnade dock på lite villospår när han med ett glädjeskutt lyckades få syn på 2 st motorcyklar som han vackert följde ner mot stan...på väg på en nyggerunda kanske, nåja...  tack och lov har vi grannar som ingrep eftersom de tyckte att grabben var liiite för liten för en ensam promenad på stan... och traskade med herremannen till Fottisfantasten. Såå, hem kom rymlingarna rätt hastigt tack och lov och mamma fick ringa med svansen mellan bena och tacka granntanten för dagens hjälte insats. Vi tackar på nytt!



Av Lowa - 13 september 2009 19:57

Idag har vi bara gått omkring som ena lurjusar heeela dagen... håret lite rufsigare än vanligt och projekt tvätthelvetet har börjat... har dock ej slutförsts ännu... de tar tid di där sinni...!


.. men vi hann gå ut och promenera i skogen... en promenix som tillhör vår söndagsritual numera.. ja, man säger väl så .. när detta händer mer en en gång i livet .. eller hur?


sååå... lite bilder har vi också att bjuda på denna dag...


  


Behöver jag förklara den här skylten mera ingående tycker ni..  . ja, alltså .. Vi ber er ej röka under denna promenad!


... i den slingrande vägen längs skogen träffar vi på lite ditt och datt.....

  

... en hund kom bärandes på en jacka..ja, om ni behöver en sådan ...

  

... vi kastade lite stenar i vattnet och inspekterade det glasklara vattnet...

  

... och kika här.. blir ni inte sugna på att hoppa lite från sten till sten.. det blir åtminstonde jag!

  


... eller varför inte klättra lite i träd ??

  


..... eller bara drömma om att få vara ute på havet med en båt....

  







... däremot är jag lite halvrädd för svanarna som fräser vilt... även fast de är väldigt vackra de här långhalsade vita flyg funderingarna .....

   

.. men titta här.. här kan alltså den som vill förtöja båten om du nu råkar sitta och puttra i en sådan *fusk*

  

Färden avslutades vid fiskehamnen och sedan bar det av hemmåt igen... tyvärr inte bilder tagna på när jag med nöd och näppe klarar hemfärden med stora flåsattacker, haltandes runt med skavsår, knallröd i fejset och mötte på Storfaster som tyckte att Skogstrollet skulle joina brollan min på gubbgymnastik.. *he,he* . Skratta inte ihjäl er nu.. Skogstrollet har nämligen miljoner gånger bättre kondis en Trollmor. Märkligt, men sant!

  

Av Lowa - 13 september 2009 13:52

Vi hade middagsgäster igår.. men vi hade megatur.... den ena middagsgästen lagade maten och den andra lagade datorn. De du... det är väl superbra gäster det. Dessutom härjade Lillflingan vilt sååå... Marika fick hålla fast..


 


Nu kanske ni förstår varför våra fönster inte tvättas ständigt.. jeps, vi har allt från fönsterslickare till flottiga händer torkare på våra fönster....


   

Av Lowa - 13 september 2009 08:25

Ungarna ville sova i kojan här om dagen.. Fottisfantasten och Medlaren somnade faktiskt där men så har de så hariga föräldrar .. som plockade in dem mitt i natten. De var väl förargligt.. vadå..??? De finns ju tak och allt ..

  

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards