Alla inlägg under september 2009

Av Lowa - 2 september 2009 20:15

Jag har en sådan tur, min gubbe är hemma pappaledig och är en fantastisk pappa och gubbe. Han har nu slängt alla telefoner till skogstrollen, han lagar mat och tar hand om smålössen här hemma... ja, och så är han varm och go med sin fru också ... alltså kort och gott... min panggubbe! puss

Av Lowa - 2 september 2009 20:09

Orkar ni inte med musiken så är det bara att stänga av eländet högst upp till vänster på högtalar knappen. :)

Av Lowa - 2 september 2009 19:06

Vi kände att vi ville ut, ut i den friska luften, ut i tystnaden och ut för att höra bruset från havet. Ludwig gick hela vägen runt strandpromenaden, duktig pojke.. Elias cyklade och lillflingan babblade.

Se vad ljuvligt det kan vara bara att se de stora vågorna, kika när segelbåtarna sveper förbi...


Vackert eller hur..


... kanske liite hispig att vilden skulle ramla i...


..... här känner man väl i allafall för att hoppa runt bland stenarna och leta efter den försvunna skatten.. *ler*





Av Lowa - 2 september 2009 19:05

Ludwig funderar på livets allvar, när han vackert traskar runt vid stranden. Han hinner mumsa i sig ett och annat blåbär men lingonen hörde inte till favoritbäret på denna promenad.


Vi hängde lite i träd och så.. ja, inte jag då... då skulle nog ett och annat ben vara brutet :)

men.. Elias har rätt.. det är igentligen dit vi borde hoppa upp och sitta i vår ensamhet och glo.. på havet ..

Av Lowa - 2 september 2009 18:58

Gustav for till mommi idag.. han var minsann mommi sugen och vi då.... ja, vi har varit ut en sväng nu på kvällen...


Ni ser väl den "mega" stora sandhögen , om inte försök!

 


Vi har nämligen denna stora sandhög som trixstation, blunda för det brukar jag göra.

Av Lowa - 2 september 2009 18:56

Fick just den här skickad åt mig på e-posten...


Något att tänka på inför kvällen........................

Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa:
'Jag är trött och det börjar bli sent. Jag tror att jag
vill gå och lägga mig'. Hon gick ut i köket för att göra i
ordning sandwiches till nästa dags lunch,tömde popcornbunkarna,
tog ut kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes
det fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och
skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.

Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök
en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog tidningarna, som
låg på golvet.

Hon samlade ihop leksaker, som låg på bordet, och la
telefonboken ner i lådan. Hon vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och
hängde upp en handduk, så att den fick torka.Hon stannade vid
skrivbordet och skrev en lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade
upp en bok, som hade gömt sig under en stol. Hon skrev ett födelsedagskort
till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp
och la båda bredvid sin portmonnä

Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder
och kammade håret.

Harry ropade från vardagsrummet :
'Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?'
'Jag är på väg', sa hon. Hon hällde vatten i hundskålen,
släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta. Hon
tittade till barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol
och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen o pratade kort med barnen,
som satt uppe och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon
väckarklockan, la fram kläder till nästa dag och tog 
överkastet av sängen. Hon skrev 3 saker till på minneslappen.

I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och sa till sig själv,
'Nu vill jag gå och lägga mig...' 
och det gjorde han.

Av Lowa - 2 september 2009 11:27

Vädret är helt underbart idag... det regnar.. skönt! Det är nu jag skall utrusta mig i årets snyggaste gummistövlar och ta mig till skogen. .. skrika högt och återvända härligt lugn och harmonisk.


Igentligen har jag nog liiite som borde göras.. så som..


* dra igång tvättmaskinen och torktumlaren

* vika liite tvätt

* hänga upp lite tvätt

* gå igenom alla skor som finns i huset...vissa stora, andra små

* fundera på middagsbestyret

* bädda rent i sängarna

* städa heeela huset, damma, tvätta golv mm

* ta kontakt med Elias lärare angående föräldrar mötet igår.

* ta reda på när Pärla skulle till rådgivningen.

* försöka ta mig till posten och ta ut ngt brev

* ta en storstädning av bastun

* fixa barnflickans rum

* gå igenom barnkläder och föra bort onödigt små funderingar

* gå igenom räkningseländet

* para strumpor

* ta en titt till läkaren

* höra hur storflingan mår, hon har magpesten *bläk*

* fundera över om Gustav borde sättas till förmiddagsgruppen på dagis

* mata lillflingan

* läsa tidningar, mysa och dricka kaffe

* diskutera med bankerna


Har nämligen tagit lite offerter nu på de olika bankerna på bostadslån. Gäller att checka vem som är billigast eller hur?



Av Lowa - 2 september 2009 08:43

PA300003 by Bortbytingen

60- tals tapeter till köket, det kanske skulle vara något.. funderar bara på hur man skulle få gubben och gå med på det... ? Det är ju lite häftigt att sätta dit ngt som e så fult så de blir fint..Titta in på Gittes tapetshop så får ni se alla möjliga häftiga tapetrullar. Bilden är även Gittes!

 Kantskäras, kökstapet by Bortbytingen.

Den här tapeten skulle nog ungarna gilla .. tror ni inte? Det är också Gittes bild och kan köpas på Gittes tapetshop! :)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards