Alla inlägg under april 2009

Av Lowa - 8 april 2009 23:15

... titta vilka härligt glada och prickiga äggkoppar ... jag vill också ha dessa, de här kan man ju använda när som.. inte bara på påsken menar jag.

Av Lowa - 8 april 2009 20:40

Titta vad Gustav har gjort en fin tekning ... han har blåst färgen på färdiga mallar men jag tycker den är super snygg... vi har den upphängd i köket nu så att alla kan se. Ludwig hjälpte också till att rita egna ritningar, men mest av allt ville han äta kritorna och slänga dem över heeela köket. Inte kan jag väl skryta med att Gustav var vidare imponerad av mina försök att pyssla... till sist insåg jag att det var jag själv som sprutmålade konstverken.. och inte barnen..


Ikväll satte vi och diskuterade om pubertaliska ungdomar..ja, eftersom de liksom lite är på tapeten här hemma. Vi har nu kommit fram till en ny strategi, damen min ... skall gå på kurs i skrapbooking.. tror ni hon gillar det? Det var Lenas idé ... gulliga Lena som har en baby i magen, en sprudlande utstrålning har hon också även fast det endast är 2 veckor kvar tills hon skall kläcka. Annars kom hon med en annan idé ... jag skall börja så med fröken.. eller på alla sätt förska nå henne genom aktiviteter. Det är rätt tror jag ..barnen behöver bara få tid, en varm go famn och en lyssnande mamma... och lite pyssel på vägen kan ju va så härligt såå.

Av Lowa - 8 april 2009 20:13

Ikväll har Pärla och jag varit på klädparty till Tessa Helsing. Det var jätte fina vårkläder, men tyvärr rätt dyra. Vi har ju kläder åt barnen, ni vet hur det är... alltid vill man ha mer. Ruggit, men jag har nämligen bestämt mig för att inte köpa någonting onödigt alls. Jaha, de säger jag nu när jag varit på loppis och hittat 3 st barnböcker. Det var betydligt mycket billigare, och nu har jag ju underhållning åt barnen...mm, de är rätt... mamma måste alltså aktivera sig lite och läsa för de 2 små stackrarna som ännu  inte lärt sig läsa.


Nåja, fina kläder var det på partyt och ett stycke rosa prickigt linne köpte jag åt mig själv..... och ... de behövde jag väl? (nickar ni?) ...hoppas! Okej nu skall jag försöka leta fram är lite vårkläder åt Pärla, det är helt otroligt vad hon har växt den lilla parveln. Har idag gått igenom alla kläder för att föra till försäljning till Bettans. Cykeln jag släpade dit gick direkt, så nu kan vi hoppas på att resten dunstar därifrån... annars får jag väl ge resten till barnhemmen i Estland. Den som ger... den får! Bra ordspråk eller hur!






Av Lowa - 7 april 2009 22:23

Men titta vilken fin plåtburk de har till försäljning på tradera. Den här vill jag också ha! Snygg plåtburk ira Danmark Design Anita Wangel Retro

Av Lowa - 7 april 2009 22:05

Okeeej, dags för recept nr 2... de här är en Tici grej sååå, ni förstår väl... de gäller att hänga med nu... :=)


1 purjolök strimlas men du, inte det gröna på purjon..sen tar du en säck potatis, ja.. du skall naturligtvis skala den..och släng allt i en gryta med vatten bara...sen tar du hönsbuljong ..en par stycken, ja, så slänger du i en köttbuljong också, ja.. ta fast en grönsaksbuljong me... du måste få lite smak förstår du. Kom ihåg att potatisen skall vara i småbitar, ja du vet .. annars tar de ju så länge. ... du låter de här nu koka en stund så det blir mjukt, släng i lite salt och peppar, och fram med vanliga elvispen och veva runt lite...men de får nog va klimpar kvar av potatisen, de tycker inte Tici gör ngt ... så .. jag gör "the same" ..de känns säkrast! Jo, sist men inte minst... lite grädde i soppan... och så e de färdigt.


Mmmm , mumsigt bara värre... glömde säga att hon ville ha 30 Eur för tipset! så skicka pengar åt henne tvärt .. om ni läst detta!

Av Lowa - 7 april 2009 21:49

Stackare, hon den här lilla Pärlan ..får släpas på det ena och det andra. Idag ville hon inte vara hemma med pappa när mamma skulle föra Gustav till simskolan... nej, nej ... här bestämmer vi redan som 4 månaders baby över mamma...de e bara att ta med den här blytunga bilstolen in till den tropiska värmen på simhallen... så de så!

Av Lowa - 7 april 2009 21:42

Denna kommer i repris... men den är ju sååå bra för att vara ett finskt bidrag. Helt otroligt bra skulle jag säga.. stolt finne här!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards