Alla inlägg under april 2009

Av Lowa - 24 april 2009 15:46

Jag har aldrig brytt mig om när folk farit och mathandlat till Sverige och blivit så glada över hur stort utbudet osv. Nu, har jag också kommit dit.. är detta ett ålderstecken eller har jag blivit snåål?

Kan man bli glad över mat, det trodde jag inte för några år sedan men när man ser hur mycket mat och grejer man får för pengarna i sverige blir man nästan halvgalen.


...så ...de tåls att funderas på... snåljåååp .. eller åldring?

Av Lowa - 24 april 2009 15:41

Det här är häftigt, att barnen och vi vuxna när vi är koncentrerade har olika miner... Elias har alltid tungan ute när han verkligen är koncentrerad, de har även Nicke och Ludwig. Jag själv har ju förståss ingen sådan konstig egenhet :) .. förutom att jag slår dövörat till.. oops.

Av Lowa - 24 april 2009 15:35

Barnen har väldigt roligt på studsmattan i allafall. I början var jag väldigt rädd helatiden men nu har jag vant mig. Tyvärr! När olyckan är framme, så är den antagligen framme ordentligt... men, vad lär man sig av denna fula otympliga matta som vi har på gården.


- motoriken ..ja, den blir betydligt bättre.

- läkarna tom uppmanar barn att andvända studsmattan till överviktiga barn, men vi skall inte glömma att de även varnar för de skador man kan få.


så.. var skall man dra gränsen ... skall man ha en ..eller inte?

Av Lowa - 24 april 2009 08:09

Nu är det kris..hemtelefonen är spårlöst försvunnen och Ludwig vill prata med Pamme (fammo) ..och när jag  ringer och ringer från mobilen min så är det upptaget. Han orkar inte vänta mera! Lägg på Pamme! :)

Av Lowa - 23 april 2009 22:17

Fortfarande letar vi med ljus och lykta efter någon gullig typ som skulle vara intresserad av att ta hand om våra små troll och sköta lite lättare hushålls-- sysslor from september.


Tessa som är här på bilden har varit våran barnflicka för 10 år sedan och vi har bra kontakt ännu. Vi hoppas att få någon go, spontan och snäll person som verkligen respekterar barnen som de är. :)

Av Lowa - 23 april 2009 22:08

Utvecklingssamtal med barnen... tänk att det kan vara så känsloladdat även för oss föräldrar. Antagligen är jag en känslomänniska, eller jag vet att jag är en känslomänniska... och ändå, varje gång jag varit med Frida på utvecklingssamtal blir jag så stolt och rörd. :) Fridus har väldigt lätt att ta in information i skolan, det ända som brukar hända är att latmasken kommer på besök med jämna mellanrum. Vem har inte varit barn själv? Alla har vi varit i åldern där kompisarna är roligare än läxor.. :) Det gäller ju bara att hitta en balans mellan läxläsning och kompisar och det är inte så lätt för en 11 åring.

Av Lowa - 23 april 2009 19:34

Tessan och Julian kom på besök i morse tills Julian ville Pem.. (hem) ..de blev lite snack om retrotapeter, renovering, negativa människor och annat smått skvaller. Japp, skvaller är viktigt för människans välmående..de har alltid min värdmamma i USA sagt. 


Grönsaksbiffar med makaroner var dagens lunch ute i naturen. Gissa vad gott det var... Anna, Linnea och Lucas blev också sugna och vi hade alla en mysig picknick med lek och bus på gården. Ludwig smet naturligtvis med jämna mellanrum och sedan kom Tessa, Jeff och Li på eftermiddagskaffe. Ja, en del barn hade vi i allafall här på gården.. för Elias hade även han 2 kompisar på besök.


Dagens samtalsämne var naturligtvis ockerpriserna på maten som de åländska matvarubutikerna lyckas ta och hur mycket pengar vi sparar genom att ta oss till Norrtälje. De här var dagens baluns..

Av Lowa - 23 april 2009 08:12

Idag har farmor och farfar åkt iväg till skåne igen...de stackrarna är säkert helt slut efter allt jobbande här med barnen, tvätten, matlagningen osv. Ja, de är inte lätt det här att ha kojan i skick när det tar någon sekund innan det är stökigt på nästa ställe.


Vackert väder har vi också, så nice, så nice... vi behöver få lite energi och värme och tid att läsa min bok. De tror jag få bli dagens projekt... Lilla holmen och mata kaninerna och sitta och läsa en bok medan barnen leker.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards