Alla inlägg under april 2009

Av Lowa - 19 april 2009 18:50

mm.. ja ni tror säkert att vi snart har ett safari och barnträdgård i ett här hemma... ja, jag vet...vi skulle inte ha flera djur. Fridas pappa lurar dem på oss med jämna mellanrum...först en hund (till mormor), sen 2 kaniner, hamster och nu fiskar. Tur att vi inte har en papegoja och kanariefåglar. Det skulle inte heller varit en omöjlighet nämligen. Nåja, att sätta ihop detta akvarium var ett totalkaos .."organiserat kaos"! Nicke härjade med mig att jag skulle hämta vatten 26 grader till akvariet och kastade i vattnet i akvariet när han kommer skrikandes att stenarna först ... Nå, nu är de här de där fiskarna.... och nu är det bara att hoppas på att dessa små varelser klarar av den här familjen.

Av Lowa - 19 april 2009 18:42

Ludwig har smitit ut i bara blöja och jumper...mmm.. sedan fick jag jaga herremannen under hoppmattan, runt hoppmattan... så, ni grannar som undrar vad jag fått för fel som springer runt runt... ni kanske förstår nu..? Har inte blivit gaaalen, ... nej, nej ... det är bara Ludde som luuurar oss lite. :)

Av Lowa - 19 april 2009 15:12

Här har vi lilla Olivia... eller igentligen är hon en ganska stor flicka och ett lejon. Ja, ni vet ..de här med stjärntecken är ju viktigt. :)


Olivia är i allafall pappa Glen lik tycker jag...eller, va säger ni?

Av Lowa - 19 april 2009 14:54

Idag har jag tvätta kojans alla fönster...duktig eller hur.. och det roliga är att den här Enjo produkten som jag fick låna av Anu är heeelt fantastisk. Otroligt, bara spruta lite vatten på fönstrena och sedan vira runt lite med trasan och skrapa. Allt är borta, jag har skinande fönster hurrraaa! ... och då skall ni veta att de var väldigt smutsiga tidigare. Ja, lilla Ludde har inte alltid så rena händer när han bankar på rutorna. Nix, men som sagt helt fantastiskt rena fönster med lite vatten och en trasa. Den här funderingen måste jag nog spara lite pengar till...rätt dyr men definitift värd stålarna. Dessutom finns det ett superlångt skaft till så att man slipper högt upp.

Av Lowa - 18 april 2009 22:49

Frida och jag delar ett intresse...att ta kort! Vi springer som hönor här runt huset och fotograferar allting..! Här på bilden har Frida lyckats fånga in sina känslor..ganska häftig bild av en 11 åring tycker jag.

Av Lowa - 18 april 2009 22:37

Ja, det är väldigt svårt det här med tider åt barnen. Jag minns ju själv hur jag försökte få vara lite till, och lite till. När får kompisarna komma hem? Är det så viktigt när kompisarna kommer hem? Är jag för oresonlig precis som de säger, är jag en hönsmamma, stenålders, gräslig, för jävlig, besvärlig, orättvis eller bara en helt vanlig mamma som bryr mig om min lilla tös?


Känslorna på dessa små gryn växlar från guldklimp, glatt humör till en ruggit arg, gråtfärdig, helt underbart trotsig och vill ha mer variant. Mmm, nu fattar ní nog inte vad jag menar men det kvittar. Jag tänker fortsätta vara en riktigt "pain in the ass" för mina barn... så att barnen vet att jag aldrig tänker ge upp på dem... men jag vill också ... att jag med min uppfostran kan få barnen att respektera mig och sina medmänniskor utan fördomar.

Av Lowa - 18 april 2009 21:56

Svärmor och svärfar håller mig uppdaterad med en hel hög med trevliga tidningsarticklar... bla har jag fått en i min hand som handlar om kosten. Det är ju lite i tiden att fundera över vad vi äter..


Tomat lär skydda mot prostatacanser och minska risken för hjärt och kärlsjukdomar.


Kanel lindrar halsbränna och sura uppstötningar och rapningar dessutom bakteriedödande.


Tranbär ger skydd mot urinvägsinfektioner och blåskatarr.


Purjolök är bra mot virusinfektioner osv.


Ja det finns en hel massa olika funderingar om det här.. men en sak som de verkligen rekommenderar är sill till frukost eftersom sillen. Sillen innehåller omega 3, b12 vitamin och selen.


Så, då har vi kanske lärt oss något nytt igen.

Av Lowa - 18 april 2009 19:24

Kaninen rymde ju lite snällt idag...ja, hur man nu kan rymma lite snällt men den är hopplös att fånga. :) Därför kallade jag in barnen som kaninjägare . .. de stora killarna hjälpte mig tack och lov med denne hoppitossa. Det tackar vi för killar!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards