Alla inlägg under april 2009

Av Lowa - 22 april 2009 22:04

Farfar skulle laga en kaka, pepparkakskaka här en dag. Han blandade den bruna smeten och frågade Ludwig om inte han ville ha lite (kacka) med skånsk dialekt, och sedan satte han ner Luddes hand i smeten för att han skulle få smaka...ja, ni vet så där som man själv alltid i smyg gör när det bakas... men Ludwig blir helt förfärad...


ja, han är då inte alls intresserad av att äta farfars kacka... han tror alltså att farfar bjuder på bajs.. eftersom vi kallar bajs för kacka.


Jag kan berätta att den minen Ludwig hade var oslagbar! :)



Av Lowa - 21 april 2009 18:51

Idag har 2 av mina väninnor fått barn...båda pojkar.. båda över 4 kg. Härligt! ... tänk vad härligt det kan vara att få små parvlar...grattis säger vi till de lyckliga föräldrarna. :)

Av Lowa - 20 april 2009 22:28

Avundsjukan, ja det är väl den värsta lasten man kan ha. Idag har jag lärt mig något nytt... avundsjuka människor har oftast haft en taskig barndom. Mmm, det kanske stämmer... Varför är det så? Varför är folk avundsjuka på grannens bilar, grannens hus, grannens liv... varför är allt det materiella kanske det som alla är avundsjuka på? Grannen kanske inte är frisk, har en bra relation med sina nära och kära, inte känner värme eller får värme, grannen kanske också är avundsjuk ...


Vissa människor är nästan som offer i sina egna liv. Tanken har vi här igen.. det är endast tanken som kan ändra den offerkänslan. Alkoholisten tex.. dricker ofta men de skyller ofta på att de gör det endast för att någon annan gjort ngt taskigt.. alltså de har blivit ett offer i sitt liv. Det här kan gå mig på nerverna... men gör något då... ta dig i kragen och var delaktig i ditt eget liv.


Äsch, jag kan inte förstå mig på den här avundsjukan! Varför inte glädjas att andra har köpt en fin bil, har fina skidor, trevliga utemöbler och önska att du också en dag skall få råd till de som du vill ha. Alla prioriterar olika saker... min högsta dröm just nu är att barnen, Nicke och jag samt våra nära och kära skall få vara lyckliga och ha hälsan i behåll. Äta god mat, umgås med varandra och bara ta det lugnt.

Av Lowa - 20 april 2009 22:18

Gulle Monica kikade in en sväng ikväll, noppade mina ögonbryn med en superduper ögonfransplockare köpt från Tyskland. Yeah! ... en sådan har inte alla... :) ..


Pärla fick också ett par söta blommiga byxor, en fin tröja och ett sött linne från Tyskland.. från HM.. tänk vad snällt! Monica och Hubbe har även tackat ja till att bli gudföräldrar till våran lilla prinsessa. Härligt, nu är allt klart.. ööhh, ja förutom ett datum för dopet.. .kanske man skulle ta tag i detta också..hmm...


Nåja, i morgon blir det promenad time igen så nu är det dags att gå till sängs.

Av Lowa - 20 april 2009 22:04

Idag har farmor och farfar tagit sig en tur med bussen runt Mariehamn... dessutom var de till Bagarstugan för att mumsa på deras underbara bakelser. Sedan hamnade de på barnvakteri för jag skulle fara och träffa den nya chefen, Janke. Japp, Janke fick herremannen kallas och det blir nog inte att ligga inne på latmanssidan. Nej, nej...snart får ni kanske riktigt mumsiga priser på vårt underbara flygbolag.


Ikväll kom lilla Fanny, Viggo, Eric hit för att leka med Gustav men tyvärr var vi bjudna på kaffe till Solveig och Neo så ... de får bli en annan gång. Barnen sprang till Nyängens dagis en sväng och det var väl helt fantastiskt vilket dagis. Där vill jag också ha mina barn...!


Sedan var det bara att börja med nattrutinerna, gråta lite till Spårlöst försvunnen och dunsa ner i vår nybäddade säng.

Av Lowa - 20 april 2009 22:00

Super, nu prissänker Ica och Willys sina matpriser. Hurraaa! Ännu billigare att handla i Sverige. Få se nu om matpriserna här i Finland ändrar också nu när momsen ändras. Troligtvis blir det billigare på fastalandet...men glöm Åland. Nix, vi får nog stå ut med att betala dessa rånpriser. :(

Av Lowa - 19 april 2009 21:32

Jag tror det är bäst att äta riktig grädde, vanlig mjölk, vanligt smör, ordentligt socker.. ja, helt enkelt inga krusiduller. Tänk efter, vill ni verkligen att ungarna skall dricka fun light saft när aspartamet kan döda en hel myrstack, att barnen skall äta smakförstärkelse (E621) när de kan bli hyperaktiva, få hjärtklappningar, svettningar mm? Jag har blivit manisk, japp... på att kontrollera allt jag köper... vill inte ha de här skräpet i vår mat! Nix, men visst händer det lite nu och då att det kommer en blandkrydda ..som tex aromat eller grill och allkrydda i maten..eller att det slinker in lite buljong som innehåller den här smörjan.


Det sägs i tidningen Norra Skåne att man skall undvika alla lightprodukter, glutamater ..främst då E621 och att man skall passa sig när det står att produkten innehåller näringsjäst eller jästextrakt. Ta hellre hårda ostar än mjuka (fanders, jag som gillar mjuka, gräddiga) Ta och kasta färdiga såser, soppor och krämer. Gör dem själv! ( Hur skall vi finansiera det här heltidsarbetet ..fan, vi måste lära oss kocka på riktigt?) ..dessutom skall man undvika salladskryddor och grill och allkrydda eftersom de nästan alltid innehåller den där glutamaten. Köp alltså så lite färdiga produkter som möjligt som inte innehåller en massa konserveringsmedel.


Jag är ingen expert, men tror dock att de naturliga råvarorna skall användas i allra första hand och att alla färgämnen och glutamater måste dissas så fort som möjligt!

Av Lowa - 19 april 2009 19:15

Tankens kraft är enorm ...Nu har jag fått nys om ett nytt sätt att göra sig frisk... ja, eller tänka sig frisk!  Det gäller att knacka sig själv på sina akupunkturpunkter och för att nå ett resultat måste du tänka och säga en ramsa som hjälper dig att ändra ditt tankesätt. Då gör man alltså så här:


Du skall prata högt och säga följande ramsa.. (låt oss säga att du har ont i nacken) och du, du skall knacka på kroppen samtidigt.


1. Börja med att knacka 3 gånger på den så kallade karate punkten på handens utsida och upprepa mantrat.


Jag har värk i ..... men jag älskar och accepterar mig som jag är.


2. Knacka 3 gånger på hjässan och upprepa mantrat ... jag har värk ..


3. Vid ögonbrynen 3 gånger och upprepa mantrat...


4. På kindbenet 3 gånger och upprepa mantrat..


5. Under näsan 3 gånger och upprepa mantrat..


6. På hakan  gånger och upprepa mantrat...


7. Under nyckelbenet 3 gånger och upprepa mantrat...


8. Under armen 3 gånger och upprepa mantrat...


Så här håller man på och sedan skall du alltså bli frisk. Jag är lite fundersam över denna metod men som jag alltid brukar säga.... blir folk friska av detta så varför inte försöka om man själv är sjuk?






Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards