Alla inlägg under april 2009

Av Lowa - 27 april 2009 21:40

Ja här behövs ingen hund i allafall... jag menar för att skrämma bort några inbrottstjuvar..


den här skylen skulle väl räcka...


Emaljeskilt


de här kan du köpa i Danmark på Lafinesse  http://lafinesse.dk/shop/emaljeskilte-22c1.html .

Av Lowa - 27 april 2009 19:35

Mia och barnen var och hälsade på en sväng idag..jätte skoj eftersom vi nästan inte alls hinner ses numera. Telefonen brukar gå varm med jämna mellanrum men så här är det... alla har sitt och barnen tar mycket tid.





Av Lowa - 27 april 2009 17:12

Jaha, då var man efter Ludwig till grannarna några hus härifrån. Han ville också vara med Gustav och leka med Hugo. Det kan man ju förstå, och att han fick sååå brått att byxorna och blöjorna glömdes bort. Ja, de brydde han sig inte om... så.. rumpan bar genom kvarteret... de lyckades herreman med idag.

Av Lowa - 27 april 2009 09:24

Ja men är det inte fantastiskt...varför köper vi en massa skräp produkter för att rengöra hemma och det ända vi igentligen behöver är att rota i våra skåp hemma. Ja, fun light saft när vi vill ta livet av myrorna och ättika när vi vill tvätta toalettstolen, tvätta kakel, rengöra tvättmaskinen och torktumlaren från alla kalkavlagringar och sist men inte minst ta bort odörer. .. tex svettlukt från kläder eller varför inte slippa att golvmoppen stinker? Fläckar på kläder försvinner också i ett nafs. Vi kan även tvätta utemöblerna. En rolig grej är att ättikan lär skall bota hicka.. men i sådant fall så säger jag bara... Guiness rekordbok och superpriser till den professorn som lyckats hitta detta botemedel. Hon/han borde vara stenrik idag :)!


Här hemma använder jag mycket vanlig tallsåpa till att tvätta spisen och skura golvet. Tycker det doftar såå gott tycker jag och dessutom blir de så rent.... annars använder jag mest bara vatten.


Helt fantastiskt...kika här efter flera tips på användandet av ättikan!

Av Lowa - 26 april 2009 22:05

Idag fick jag låna en bok som handlar om energitjuvar i familjen, i relationen och på jobbet. Den är skriven av Ingalill Roos. Denna bok skall nu lära mig att sätta stopp för dessa energitjuvar som slukar energi av mig. Jag behöver inte någon sådan människa nära just nu eftersom all min överlopps energi måste gå till min familj samt till mig själv. :)


Vi får välan se nu då vad jag lär mig... kanske jag är helkaxig om någon vecka... och maby.. att jag då rensat ut heeela min bekantskapskrets. :) Nåja, det hör nog lite till att jag hänger med folk som har någon sorts psykisk diagnos... antagligen är man välan värst själv ! Tycker det är så intressant att sätta mig in i deras märkvärdiga liv, kanske även deras tragiska liv, förstå andras tankar, värderingar och deras sätt att fördela sin energi. Alla människor är individer som har en bra och en dålig sida. Endel människor kanske behöver min hjälp och alla är människor kan på ett eller annat sätt  lära mig något. Alla människor som dras till mig anser jag att ar kommit för att jag skall få nya värderingar.. och det är väl ganska fint om man tänker efter!


Men hallo.. alla mina vänner har inte någon diagnos.... utan de är även mina vänner för att jag tycker om dem som de är. :) ... men tillbaka till boken.. nu skall jag lära mig att säga NEJ! ..så enkelt va de? (urk)

Av Lowa - 26 april 2009 21:59

Kan inte låta bli att fnissa ... tycker ni inte att han lyckats bra här Hubbe ... märks att han inte tar så mycket stress och är van med småpiltar..

Av Lowa - 26 april 2009 21:49

Ja, men ljuvligt! Nicke och Hubbe for och fixade med en båt efter fotbollen.. och trodde aldrig de skulle bli middag. Tack och lov dök de in efter mycket om och men och vi började grilla korv och lite kött... gänget åt här och mums vad gott de kan vara med lite kokt potatis till grillat.


Hubbe hade som vanligt lite märkliga funderingar... en var bla att han tycker att vi skall fara på husvagnssemester... jonäää! Va fanders, de orkar jag verkligen inte med. De blir väl kallt och bedrövligt! Trångt och fuktigt? .. eller .. har jag förutfattade meningar? Okej, till Hawaii om ni truuugar så kanske jag går med på de. :)


Diskuterade alltså lite ditt och datt.... semesteranläggningar, sommarland i skara osv.. nåja, Monica .. nästa gång du är ensam så skall du också bli bjuden på grillmiddag.. :)

Av Lowa - 26 april 2009 21:46

Elias är verkligen våran fottiskille... 5-6 mål gjorde han idag och en nickning. Det var duktigt de tycker jag!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards