Alla inlägg under april 2009

Av Lowa - 26 april 2009 21:37

Det är inte lätt att vara liten, nehe.. inte får man sparka fotboll, fast alla andra gör det.. och varför kan bara inte jag få sparka lite med den där bollen som alla springer efter...


Här har vi 2 bröder, tycker ni vi liknar?


Ludwig har i allafall lärt sig något nytt idag.. det är att stampa på tomma triptetror..ni förstår väl vad som är roligt med det.. ? .. Japp, de smäller lite granna!

Av Lowa - 26 april 2009 21:28

De här små lössen hade vi med oss på fottis idag.... de var dock inte så intresserade av fotbollmatchen utan de lekte en sväng i lekparken. Eric var  med oss till kalaset och plötsligt började han fråga många gånger:


- Lotta ..vem har lagat tårtan=?

- mmm.. Anu tror jag ..svarade jag

- men .. LOTTA ...vem är de som har lagat tårtan?

- men ..de e ju Anu ..svarade jag igen( och tänkte att de var ett märkligt tjatande om att få veta vem som lagat den här tårtan)

- Lotta..vem var de som har lagat tårtan..

- ja, men herregud Eric ..de e ju Anu..

- men ... vem e de då`?  säger Eric

- de e den där tjejen..och så visade jag Eric.


jaha..va bra.. då skall jag gå och tacka henne för tårtan! .. så traskar Eric fram till Anu och tar henne i handen och tackar för tårtan.


Gulle vännen, de var väl en väluppfostrad ung man. .. och jag... har ett och annat att lära mig. :)

Av Lowa - 26 april 2009 21:19

Väckning tidigt som vanligt :) .. Elias och Nicke for till hammarland för att spela fottis, och vi andra slöfockar for till turneringen lite senare. Fotograferade en hel del härliga bilder från fotbollen och sedan gav vi oss iväg till Robin och Glenns kalas. Mumsigt med tårta ...........tyvärr var den ej laktosfri och jag ser nu ut som om en till liten smula skulle vara på väg. Var inte oroliga..de blir inte flera barn.. så nr 6 är inte på väg alltså :)

Av Lowa - 26 april 2009 09:32

så, det tog endast några minuter innan håret reste sig, och armhåret ruggades till irrrritation... hm... Pärla lillan, som gjorts kalasfin..med blåblommig klänning och allt ...har nu råkat ut för storebror.. mm.. just de.. han tyckte att hon också skulle dricka lite mjölk...mm..så .. han rååkade tappa ett helt glas mjölk över håret på Pärla .. mysigt va!


Hon skrek i högan sky.. tror det var någon sorts klagosång..liknande...du skall få igen lilla Ludde när jag blir stööööööörrreeee!

Av Lowa - 26 april 2009 07:59

Jag har just läst en blogg om en familj som berättar om sin minsta prins. Han har ett hjärtfel och hur de har levt i familjen den sista tiden. Får själv nästan dåligt samvete att våra barn är friska.. tänk, vad klagar man på igentligen. Usch, hur när familjen måste gå igenom oro varje dag om lillebror/syster kommer att överleva eller inte? Hur samvetet gnager när tiden inte räcker till åt de äldre barnen .. hur skall man hinna med att ge de andra barnen den uppmärksamheten de behöver när man inte vet om minstingen överlever natten?


Skall nu försöka tänka mig för när jag blir irriterad för att Ludwig har rymt för 300:de gången, hällt ut alla chips över hela golvet, kastat ut sockerpaketet över hela köket, kladdat ut joggisen över köksbordet, när han hänger i vardagsrumslampan, stäädar toalettstolen, kastar bilar,tandborstar, tandkräm i toaletten, när man har en teckning av bläck på soffan... då ... skall jag försöka tänka... han är frisk! Han har livsglädje! Han är helt underbar! 


Skickar en stor hel duns med styrka och värme till föräldrar och syskon som har det svårt med ett sjukt barn i familjen.

Av Lowa - 25 april 2009 18:02

Idag har vi varit ute hela dagen i blåsten..grillat korv, ätit bullar, druckit kaffe.. sett när barnen lekt, förståss jagat Ludwig, spelat lite sällskapsspel med Elias, Eric, Nicke och nu blir det lax med kokt potatis... godis och chips med alla onyttiga E-ämnen och bänkad framför tv:n i lugn och ro. Skönt!


Av Lowa - 24 april 2009 22:05

Idag har vi firat Molly, även fast hon är fisk.. och ja, jag vet... de e 2 månader sedan det var fisk...mm, men vi lyckades träffas denna gång. Johan, hade "bakat" en smaskens dajmtårta... en sådan åker nog också in i vår frysdisk ifallomatt.. oväntat besök ni vet. Vi får väl vara glada att han faktiskt inte bakade..eftersom han förklarade vilka stenbollar till hemvetekakor han lyckades med sist. Martina är tack och lov lik mig ... "vi tackar bagaren för dennes kunskap och betalar glatt för hjälpen". Gustav fick vi nästan släääpa därifrån, de var så skoj att leka med Molly..spela lite Wii och ta det lugnt. Ludwig tog sig en sväng om på deras vackra trädgård samt trampa vidare mot bergen för att se om livet visade herremannen något nytt äventyr. Milton var också med oss och höll oss sällskap vilket var trevligt. Inte alla dagar de större barnen vill vara med... de var ju synd att Fridus var hos pappsen... men, men som jag brukar säga..man kan inte få allt.


Elias var på ett vildingkalas till en fottiskompis..det slutade naturligtvis med att munnen fastnade med föräldrarna som vanligt.... men det är trevligt att träffa nya människor och vidga vyerna lite granna.


Natti, natt..



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards