Alla inlägg under augusti 2009

Av Lowa - 25 augusti 2009 22:16

Får man drömma, liite va? Jag skulle så gärna vilja ha den här ... men får välan bara säga... dream on..! De har faktiskt en hel del söta funderingar måste jag säga... Container alltså...så.... här kan ni drömma själva om ni vill...

Av Lowa - 25 augusti 2009 21:05

Ett sådant här glatt ansikte har jag beställt tills i morgon bitti! Herremannen, vår fottisfantast har sin första skoldag med början klockan 8. Undrar, undrar om den här dagen kommer att tillhöra favoriterna. Misstänker nämligen INTE det eftersom vi har en liten nattuggla här...

Av Lowa - 25 augusti 2009 20:13

Nog för att jag gillar rosa... men inte på hår! Storflingan hade minsann fått håret rosa, knallrosa i hårbotten och orange i topparna , så vi slängde oss i bilen för inköp av ett förhoppningsvis bättre färgval.


Frida ville ha Anni rött! Just det! ...... och här har vi "under arbete" bild...


Mammslan har ju också varit och klippt kalufsen och fått lite slingor fixade. Dessutom fick jag ögonbrynen plockade samtidigt och det var ju kanon. Linda på Klipp upp var riktigt duktig måste jag säga!

Fottisfantasten frågade med rynka på näsan vad i himmelen jag gjort med håret.. och han tyckte det såg för bedrövligt ut. Pappslan, undrade om jag faktiskt skulle ha så här kort pannlugg. Va tror han.. att den kan limmas tillbaka igen? Gustav har inte märkt något medan grannpojken Eric undrade om jag bara klippt mig frammifrån... (hmmm, va menade han med de då?) Storflingan tyckte jag såg ut som en yngre tjej.. jahaja.. de får man väl ta då!? eller? *fniss*


och nu klart... Fridus o Becca på väg ut och visa upp det KNALLRÖDA håret. . . men Frida var nöjd, jag var inte skräckslagen och vi får välan se alla andras reaktioner. :) Röd, svart, grå eller blå.. så är flingan bäst i världen för mig ändå... ! Puss!


och sååå.. mammas brillor börjar bli populära nuu plötsligt..



Av Lowa - 25 augusti 2009 07:12

Vicken härlig dag med sol, kaffe och friska barn. Det skall man vara lycklig över... ja, vilden har ju förståss lite krämpor.. men inte något mera än vanligt... de ser ju bara ut så häär...



och så har vi lillflingan som bara, bara, bara äter smör... jag misstänker hon behöver det..


men kika på klänningen... så där ful blev den efter fösta tvätten. Den är alltså ren, ja.. lite smör på den då kanske.. men det ser ut som om de bruna fläckarna färgat av sig på det vita. Tvi, va sur man blir!


Går man till butiken och gör en reklamation på den här skruttibang on så lär man få höra att man inte kan tvätta........ sååå ... e de lönt? Det är så typiskt eftersom lillflingan ändå har lite "tort" i klädskåpet.. och hon växer ju med racerfart såå.... jaha!

Av Lowa - 24 augusti 2009 22:48

Vad har en arbetande småbarnsmamma gjort idag då?


Hmmm .. förutom jobbat, ätit lunch ifred, varit social, ätit prinsesstårta sååå har den här mamman varit med lillvilden på uppputsning av diverse sår till hälsocentralen. Det är en vildbasare av vildaste vildar som hittat mig som mor och antagligen har han kommit till oss för att lära oss TÅLAMOD! ja, ja, ja... förutom massor med härlig glädje förståss...



Fottisfantasten och medlaren har tillbringat sin tid på minigolfkalas till äventyrsgolfen för Ossian fyllde år. Härligt! Vi tackar, barnen var överlyckliga och Gustav har nu fått en ny insikt i livet... han är inte bäst på golf! Nåja, vad gör det... man kan ju inte vara bäst på allt Gustav *blink*!


Storflingan lär ska ha färgat håret rosa, nja.. eller orange.. vi får väl se vad nu det här har blivit.. misstänker att jag får hjälpa henne reda upp de här färgvalet i morgon. De skall bli så mysigt sååå...


Lillflingan förgyller sin dag med smör och skorpor samt alla världens andra märkliga funderingar som hon hittar lite här och var.


Mammslan har virvlat runt med dammsugaren, som om de skulle hjälpa i mera än några sekunder men, men....Pappslan .. ja, han börjar till och med skrika från husets märkligaste hörn hur JAG (mamma i huset) skall få lillflingan och sova... du måste vagga, ja.. och klappa lite så där på rumpan du vet härjar han lite halvkaxigt! !! Åååååååhh, gubbar.. som om inte jag vet allt de där redan! Han har varit hemma i en vecka :) *fniss*


Nu kära älskade man, det är just nu du skall säga till din älskade fru de 3 ljuvligaste orden vi kvinnor vet, dvs ... DU HAR RÄTT!

Av Lowa - 24 augusti 2009 22:26

Behöver gå till frissan, det är jag värd eller hur.. har dock kikat in lite nya frisyrer.. ja, ni såg ju hur kalufsen ser ut .. men de här då???


Den här 70 tals frillan skulle passa på jobbet speciellt eller hur?











Glada 90 talet ja...de här e ju redan 20 år sedan ........ 

 

Eller vad sägs om 80 tals primadonna?

Av Lowa - 23 augusti 2009 17:03

Vi fortsatte vår dag till gocart banan för att försöka hitta någon som körde cross..ja, jag är väl inte så jätte imponerad av detta, inte lillflingan heller om jag får säga sååå... men grabbarna i flocken diggar detta skarpt. Tyvärr fanns det tydligen inte någon cross bana mera ... är vi förvånade då? Skall det finnas aktiviteter för ungar på den här holmen eller inte? Broar för miljoner skall byggas men lite sandhögar för ungarna att köra i .. nä, siddu det går inte! Inte orkar man lägga pengar på lite brädor till en skateboardbana heller.. Nix!


sååå... vi for vidare till en mycket trevligare atmosfär.. LOPPIS! Det är väl trevligt.. i Lemland fanns en liten rolig loppis med massor, massor med saker. Lugn, höll pengarna i styr och köpte ingenting alls... men, alltid lika skoj att fundera, fantisera och bara vilja ha lite granna.

Av Lowa - 23 augusti 2009 14:21

Super väder, bara att passa på och utnyttja naturens krafter att ge oss mera energi! Just sååå.. då passade vi på att ta oss ut till Ramsholmens naturreservat.. vi skulle se på kossor, fick jag för mig i all hast att kossorna skulle lugna småtrollen meeen... kossorna lyste med sin frånvaro.. ett dera hade bonden fått nys om att vi var på väg eller så hade han lockat dem långt bort från oss...

Jag letar, och letar efter muuuarna.. och kolla jag kan dra upp brallorna när jag traskar i gräset.. annars blir de ju bli blöta.. (eh) .. de kan de ju förståss ändå... speciellt eftersom mamma envisas med att jag skall vara utan blöja. Hur kan man komma på en sådan korkad fundering när vi skall på picknick och kika i Pippiträd, jaga sländor, upptäcka spindelnät och annat skoj. Dessutom passade jag ju på och bli bajsnödig med... så.. var tvungen att traska långt in i en buske och göra mina bestyr. Trevligt! (pust)


Vi skulle grilla korv, och ha det mysigt! Mamma hade köpt en värsting grill..ja, om man nu vill kalla det så förståss. Det gick inte att få eld på eländet till engångsgrill.. mamma morrade, och pappa skrattade till världens dyraste engångsgrill... 5 EUR för någonting som inte funkar!


Sååå, kall korv med bröd och pågens finbakade bullar... lite saft och kaffe med förståss. Det var hyyvens de, och så mysigt att alla var samlade och hade det roligt.


Pärla hittade årets största skogsbässe och mamma rynkade surt på pannan.

.... och vi grabbar hittade pinnar som självklart skulle släpas med hem. Det kan ju vara bra att ha en sådan där pinne lite här och där.. eller hur?



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards