Alla inlägg under augusti 2009

Av Lowa - 16 augusti 2009 20:13

När vi var i Svibykvarteret hittade vi ett hus som var till salu. Rätt häftigt och definitivt en fengshui älskare borde bo där.. det syns inte på den här bilden så bra .. men man möts av 2 st lejon på var sida av infarten. Det är ju riktigt jag! Skulle jag inte ha en duns flingor och småtomtar skulle jag säkert köpt den här kåken.

Ju mer jag tittar på den här kåken inser jag att den som flyttar hit kommer att få ett mycket harmoniskt liv. Så, just buy it och skapa en harmonisk trädgård mina damer och herrar.

Av Lowa - 16 augusti 2009 20:02

Igår var vi på Valters kalas och här sitter han stolt i mammas famn. Herremannen verkar vara en upptäckare och älskar att vara ute och leka. Hoppas du haft en go och härlig dag nu när du blivit så stor!

Av Lowa - 15 augusti 2009 09:58

AAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaahhh... MAMMAAA!


Vad är det Ludwig? Vänta Ludde mamma kommer...


Nicke hinner till herremannen först... som har liiite problem! Ja, han skulle ju bara ta bilen ju... och kom inte ner från bokhyllan. .. det var väl ingenting med de heller.. :)

Av Lowa - 15 augusti 2009 09:12

Jag har ett stort projekt på gång! Ja, ni kanske ser .. ja, alltså det är inte jag som skall sluta röka. Nej, det har jag gjort för länge sedan.. okej då.. ibland händer det väl att jag feströker.. men inte mer än det faktiskt.


Den här boken skall nu läsas av eller läsas till min underbara man. :) Jag har tillsammans med min kära svärmor startat projekt: SLUTA röka .. vi får välan se hur det går. . men boken skall vara super bra! De utlovar ju i allafall att denna metod skall fungera, för resten av livet (tuff skribent de där va?)


Nåja.. detta skall nu ske utan skrämseltaktik och avskräckande bilder, utan krav på viljestyrka, utan viktökning (hoppas verkligen), utan oro för abstinens, utan känsla av försakelse, utan hjälpmedel och mediciner .. så, nu återstår det bara och se...om vi lyckas eller ej!

Av Lowa - 15 augusti 2009 07:46

Idag skall vi gratulera mitt lilla gudbarn Valter, som med raketfart nu blivit hela 2 vuxna lejonår. Jag dras tydligen till lejon eller hur... för här kommer mitt brorsbarn Sara som också fyller hela 20 lejonår idag.


Tänk, den gumman ser vi snart inte röken av när hon beger sig vidare för att studera i Spanien. Jag vill också, det här har alltid varit min dröm... men jag kan väl fixa detta om ca så där 18 år när lillflingan har ett eget ansvar över sitt liv.

Av Lowa - 15 augusti 2009 07:42

... titta vad jag möttes av för mysungar när jag skulle masa mig i säng. Ludwig vår lillvilde hade lagt sig i lillflingans famn och somna så sött sååå. Är det inte märkligt att man inser att man älskar de här småtrollen så mycket mer när de sussar sött. Jag hade så stor lust att bara gå dit och pussa gullisarna, men tack och lov.. jag behärskade mig för att slippa se 2 st energitroll kl 1 på natten.

Av Lowa - 14 augusti 2009 23:43

Bilden är stulen.. det gick på några sekunder och det är värt det.. för den har gett mig en nostalgitripp tillbaka till groddödartiden... Ja, där har väl vi alla varit..eller så inte!


Vi har varit det i allafall.... fotografen till den här bilden och jag. Vi traskade hemmifrån med stora, superärtiga gummistövlar och letade. Letade efter virusframkallande grodor, som med sina äckliga vårtliknande prickar kunde förinta oss med sina sjukdomar. Ja, vi hade bra fantasi på den tiden... och vi klarar oss rätt bra ännu men det här var livet de... sitta här vid träsket, snacka killar och fånga grodor för att komma hem... visa dem till alla småglin och förklara hur vi tänkt operera dessa små hjälplösa funderingarna.. Ja riktigt sådär som alla operationer nu går till .. skäras lite här och skäras lite där ... och sedan sy fast och så ... !


Småingarna hackade tänder medan vi förklarade ett och annat om livet ... tur för de små grönaktiga varelserna var att vi fegade ur rätt hastigt från operationerna och lät de små liven fortsätta sina öden i det fria.


Tur är väl också att varken Anu eller jag lyckats bli operationssköterskor eftersom vi inte ens klara hjälpa de små grodorna. *hmmm*

Av Lowa - 14 augusti 2009 23:33

I kväll hade medlaren Gustav (som är på bilden) ett super seriöst samtalsämne: Nämligen... Parken! Ludwig den vilde lillebrodern skall tillsammans med Gustav nu gå på parken och Gustav gapar förtvivlat och säger:


* Men mamma.. det går ju inte att Ludwig börjar i parken... Han kommer ju bara att få sitta på stolen helatiden.


* va menar du Gustav? frågar jag förundrat


* ja, tanterna sätter ju en på stolen om man gör något dumt.. så, han kommer ju och få sitta där helatiden... i 34 timmar!


Usch, det låter nog långt de Gustav... kanske vi skall fundera på att INTE sätta Ludwig till Parken... va säger ni? *asgarv*



Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards