Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Lowa - 4 maj 2009 21:45

I natt har lilla flingan haft fuffens för sig... hon har bara mumlat jamjamjamjamjam...ja, vet inte.. om hon sjunger eller har en gammal jamaica själ... , men ack va trött jag blev på detta jammande...


sedan, mitt i natten fick hon för sig att ligga och gympa..fäkta med armar och ben, lugga ( eller kanske ville väcka) storebror Ludwig som började skrika som Tarzan oaoooaaaaah..oooooaaaahh, ja.. ni vet! När detta elände sedan hade lugnat sig så drömde Gustav något och snyftade hysteriskt ..


jamen, va i himmelen trodde jag.... ! ... som man bäddar får man ligga!

Av Lowa - 4 maj 2009 21:26

Nu skall ni få höra...


jag kan ingenting mera .. nä .. för jag kan inte ta kort på mig själv, nä för egopictures tar man sååå här ( kolla bilden) ... jag kan ingenting mera.. för jag förhör på fel sätt till prov ( ändå fick hon, damen på bilden B = bäst i provet)... jag är sååå irriterande... för ... jag säger ordet duktig åt henne (hm.. skall jag säga att hon är dååålig), ... jag skall gå ut ur hennes rum... och sluta nojsa.... (men när hon vill, då skall jag lyssna), jag skall inte glooo när hon äter frukost, ... ( men, jag skall sitta vid frukostbordet och hålla henne sällskap och laga smörgåsar ..ja, de klarar jag rätt bra), ... jag skall inte be henne hjälpa till hemma... ( men pengar, det skall jag ha att ge), jag köper åt henne supersnygga jeans ... ( men mamma får inte köpa likadana??) ...borde man inte vara stolt om mamma är lite "in" ??


Oj, oj.. det är inte lätt att ha en liten puberalisk tonnåring hemma men fanders vad tråkigt när hon är hos sin pappa :( !


Siddubarra.. står det på Fridas t-skjorta.. det tycker jag är lite roligt uttryck! Kanske jag också faller ner på nivå tonnåring och lär mig lite ett och annat uttryck, hur man skall vara, föra sig osv.

Av Lowa - 4 maj 2009 21:02

Här kommer Annas "gör de hastigt recept"... jag älskar dessa recept...eftersom vi lever i denna " gör det genast" världen... Så Anna.. va skall vi kalla detta recept... mmm..


Mumsfilibabba ala Anna för 3 vuxna 4 barn


3 paket bacon strimlas och kastas i stekpannan tillsammans med hackad lök, en burk champinjoner, en burk majs, krossade tomater, grädde och peppar.

Så var detta klart! Fantastiskt!


Vi tackar Anna för mattipset och hoppas på flera tips inom kort!




Av Lowa - 4 maj 2009 19:19

Nu är jag lite full i faaan... jag har hittat på lite bus idag och skickat ett skojigt mail.... nu gäller det bara att få detta igenom....berättar mera om funderingarna när jag fått svar..




Av Lowa - 4 maj 2009 17:44

Ruggit väder... fläskat til det med morotstårta & kaffe idag! Mums filibabba! Men .. hur lagar man en sådan god kaka? mm.. och får den så där saftig och fin? Barnen har jag tvingat ut idag... även fast det småduggar.. japp, ingen dator idag inte! En hel rös med gäng på besök, som vanligt... annars har jag plockat och plockat och åter plockat i röran.


Idag var det en super bra insändare om Mise.. ja, jag kan också irritera mig på att jag inte vet vad jag betalar för. Jag har alltså fått en räkning på 108 EUR som det står att jag måste betala... Bläääk... urk, varför skall jag betala detta när jag ändå måste betala om jag måste föra dit sopor?? Nä, bo inte i hus.. de e ruggit dyrt! Okej, jag låter som en taggig ragata idag... skall ändra!... när jag slipper räkningen eller... vinner några miljoner!


Ludwig mitt gryn har somnat..Gustav är borta, Elias har kompis, Pärla sover, Frida är hos sin far och Nicke och jag har trååkigt. :) ... mmm... nu är det bara att tänka... det är bra att ha tråkigt ibland ! :)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards