Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Lowa - 5 maj 2009 22:21

Jahaja... nu har jag fått för mig och läsa den hemliga kocken! Vad tror ni om det? Bokhandlaren sade att jag inte kommer att äta mera .... (de kan ju vara bra att minska lite ... i allafall de där välfärdsringarna som jag lyckats få ...Äsch, men vill lära mig lite mer om det här skräpet vi stressade typer proppar i oss.


Av Lowa - 5 maj 2009 22:14

Laddningsbara batterier och laddare skall omedelbart införskaffas till osss. Det kostar ju 1000 gånger mer att helatiden köpa batterier till alla märkliga leksaker, min kamera, fjärrkontroller osv än att köpa ordentliga laddningsbara batterier. Kanske det tom är liiite miljövänligt, vad vet jag?


Tingeling och nattinatt.. här i huset är det tyst och stilla... lill flingan sover efter mycket bökande.. (viskar: "tror det är tänderna som är på gång")  Vågar inte säga detta högt... för när Frida (11åringen) var liten gick jag jämt och sade att de nog var tänderna.. mmm... hon fick sin första tand när hon var 1 år.. så... väntan var lååång! :) Vi får väl se hur de blir ...Gustav och Elias bumsade i säng idag. Vilken kväll...får väl läsa lite nu.. men saknar en vettig nattlampa! (grrr...blir ju blind av dessa skräplampor som vi har)

Av Lowa - 5 maj 2009 20:17

Avslutning på simningen ... skönt tycker mamma... slött tycker Gustav! Han har nämligen idag lärt sig att simma... plötsligt hoppar han i det djupa vattnet och simmar iväg. Underbart! Nu måste jag försöka fläska mig när i en simdräkt och fara med barnen oftare så att de får träna ordentligt... mina större killar menar jag! Det är dock lite jobbigt att ha Pärla med.. men de får vi lösa på något sätt. :)

Av Lowa - 5 maj 2009 19:29

Idag har Ludwig haft kompisar på besök av lilla Jeff & Julian. De små killarna lekte i sandlådan och Tessorna och jag mumsade mackor & kaffe. Gotteligott! Theresa, Julian, jag och barnen tog oss en promenad till stan. Gustav och jag åt en liten lunch...på Svarta Katten.. igentligen var de nog deras goda glass som hägrade men, men ... vi behövde få lite mera kött på benen för att traska hemmåt.

Av Lowa - 5 maj 2009 15:29

Idag har Gustav en riktigt tarvlig dag... mm.. först kom han hem från pappa sin 7 på morgonen... rikitigt sur och tvär och ville minsann inte vara med sin mamma inte. Nix... och efter någon minut somnar grabben och sover ända till halv 10. Gissa om han var hängig hängmatta? Nåja, sedan kom kaxola på besök... kanske han kände sig lite utanför, jag vet inte men han sade åt en väninna att hon skulle fara bort och att hon är en tönt.


... ho,ho.. river mig i håret, ögonen virrar runt i skåpet, pustar och stånkar och vet inte vad jag skall ta mig till.


Naturligtvis är Pärla inte heller riktigt på humör.. hon verkar vara sällskapssugen, Ludwig är vill vara i mammas famn och myyysa.... och här är totalkaos.. en helt vanlig tisdag med....


Elias har fotbollsträning samtidigt som Gustav har simskoleavslutning, maten måste göras hastigt, barnen måste matas, minstingarnas blöjor måste bytas, träningskläderna packas, disken plockas undan, humöret måste vara på topp och helst skall man själv sminkas, fixa håret (för nu har jag glömt och borstat mig), få ut hunden som mommi lämnat här, Ludwig måste plaseras, Pärla måste släpas med till simskolan och ... och ... ja de här är Nickes och min absoluta intefavvvodag ... de förstår ni väl?

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards