Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Lowa - 11 maj 2009 21:14

Ja så var de den här tvättställningen som jag måste ta itu med.. Great!


Behöver alltså en ny torkställning och bli av med de här skräpet! Utgifter, utgifter igen då baaaarrra!

Av Lowa - 11 maj 2009 19:31

Rådgivningen med Pärla.. ja det slutade med spruta naturligtvis. Det här med sprutor är också en fråga som kan diskuteras i timmar... men vi har i allafall valt att ta de vanliga vaccinationerna åt Pärla. Allt var annars bra! Duktig flicka på ca 7 kg och 68 lång. Lite halvgrinig nu då eftersom sprutan gör henne känslig. Stackare där!


Vi hade megatur när vi traskade in på rådgivningen och jag insåg att Ludwig också borde ha fått en tid, eftersom herremannen fyller 2 år. Ingrid ( hälsovårdaren) hade fått en avbokning efter oss så vi tog allt på en gång. Super, de är ju inte så att jag älskar att springa på de här besöken.


Ludwig klarade sig som sagt tidigare bra med klossbyggande, fotbollsspelande, hoppande .. . men ack så förvånad han var (och jag med) när han skulle sättas på babyvågen. Funderade nog hur vi skulle få den funderingen igenom men det fixades galant med en chockartad tystnad. Ludwig är annars väldigt blyg och tycker inte om att göra saker på befallning. Mammas pojk de här .. han kommer nog att bo hemma tills jag fått nog...! :)


Gustav fördes till Parken som nu har lärt oss att de har ett kontrakt med Mariehamns stad att verksamheten endast skall vara öppet från 1 september till 30 maj. Dumheter tycker jag... Vill att de skall följa skolorna!



Av Lowa - 11 maj 2009 19:21

Bilskrället fick nobben av besiktningsgubben. Gustav och Ludwig var i allafall väldigt intresserade av vad de gjorde och aldeles saaaaliga att de fick kika under bilen som mamma inte tvättat ordentligt.


Ringde naturligtvis min kära vän i nöden ( och annars också) .. Skoggi för att rådfråga hur många miljoner det skulle kosta att få bilen fixad. Usch, där far det en hel del baluuubas igen. Tarvligt! .. men och andra sidan så är det rätt bra att man fick veta att hjulet kan lossna om detta inte åtgärdas! (ooschfrust)



Av Lowa - 11 maj 2009 19:13

Frida älskar att fotografera och filma syskonen. Det tycker jag är skoj eftersom det också är mitt intresse även fast jag inte är någon kung på att fotografera.

Av Lowa - 11 maj 2009 10:40

Jahaja... en vanlig morgon då ... upp med gänget... frukost åt alla, klä på de små trollen, .. och klä av dem igen för att Pärla har hittat en saftkanna på golvet, som hon hällde ut och blev naturligtvis plaskvåt. Ludwig spiller på sina kläder och de behöver också bytas. Iväg till skolan med de stora barnen och till barnrådgivningen med resten av gänget.


Pärla fick sig en spruta, hade växt bra och var jätte duktig. Ludwig hade också allt under kontroll och följer tidsmässigt deras (rådgivningens) statistik på åldersmässiga talanger.


Nu har vi ätit lite lunch, köttsoppa! .. och så bär det av till Parken, och till besiktningen. Väntar med spänning om den skall gå igenom eller inte ? (hoho)

Av Lowa - 11 maj 2009 05:46

Sandra, skriver idag om att hon skulle klara sig utan flyg och micro men nässpray.. det är ett nödvändigt måste. Usch, jag hatar nässpray och skulle klara mig resten av livet utan det vidriga påfundet. Det är så obehagligt tycker jag när det börjar svida och framför allt när smaken av ja, slem och någon stark bitter smak trillar ner i halsen. Så gott folk, jag klarar mig bättre utan nässpray, ibland utan micro och aldrig (blink) utan flyg (förståss, jag arbetar ju på ett flygbolag)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards