Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Lowa - 22 maj 2009 21:57

Hur mycket skall man ha barnen framför dator, tv-spel, nintendo ds eller andra elektroniska funderingar? Barnläkarna har sagt max ca 2 timmar om dagen. Hur mycket sitter man själv framför en dator..? Jag sitter ju i arbetets tecken rätt mycket vid datorn.. eller rättare sagt ca 7 timmar per dag. Nu jobbar jag ju inte, men ändå .. sitter jag ju här och skriver nja, så där lite granna..(harkel, harkel)


Barn och vi vuxna också förståss borde vara mera ute och röra på oss. Jag är rätt hård när det gäller tiden framför dator och tv-spel... speciellt när det gäller barnen... de skall leka, cykla, bygga kojor osv. Inte lätt att få Fridus att göra det dock. (vimlar med ögonen) Får väl försöka ta henne med på mina växthus funderingar.. (eh).. om de nu blir något av det förståss!

Av Lowa - 22 maj 2009 21:47

Jaja.. de är väl bara att gilla läget! Det har en gammal kollega lärt mig.. uttrycket gilla läget. Rätt bra uttryck, ibland är det inte lönt att gnälla, härja, gråta, skrika, sura eller irritera.. ibland måste man helt enkelt bara GILLA LÄGET! Vara tacksam.. att man har friska barn, som vill var här tillsammans med mamma och istället lära dem .. att göra saker själv, hjälpa till lite mera .. så att vi alla har mera tid tillsammans! Okej, erkänner. .har alltså satt onödig energi på att få vara ifred! ... som man bäddar ..får man ligga :)!

Av Lowa - 22 maj 2009 21:33

Hormoner, vääääldans skrääp! Känner mig irriterad, på ALLT! Just nu speciellt på det här tjatet...


Mamma, kom då... hörru mamma... kom då .. mamma ...du kom då! och så nästa.. ..


var är mina... var är mina... hallooo.... varför hjälper ingen mig.. var är minaaaa ..


och så nästa... varför får jag inte några pengar? ...hörru.. jag plockade ju disk förra veckan.. men, vadåååå måste jag hjälpa till så där mycket..


... mammaaaa när kommer du... om du kommer nu mamma så slutar jag tjafsa... mamma... om du kommer nu så skall  jag visa dig...


... mammaaa... namnam... mammaaa ... namnam... mamma...


Lottaaaa... var är mina tändstickor???


När kommer du maammmaa? Mammaaa.. var är min tandborste? Mamma... har vi inget gott hemma? Mammaaa... jag vill inte duscha! Mamma... varför måste just jag tvätta tänderna nuuuuuu???


Mammaaaaa... varför är inte mina jeans tvättade.. mammaaaa??


mamma...byta blöja!!


Mammaaaa.....jag är hungrig! Mamma... maaaaaaaaaaaaat!


GGGGGGGGGGrrrrr... snart säger den här hushållerskan upp sig från de här jobbet !!!!!!!!!! JAG VILL VARA IFRED EN LIIIIIIITEN STUND! .. är det faktiskt för mycket begärt!

Av Lowa - 22 maj 2009 21:09

Överlycklig, jag har fått ett svar om barnflicka som verkar hyyyvens..! Ruggit men sant .. jag är tvungen att börja jobba i mitten på augusti. Gubben vill också vara hemma och se vad jag gnäller över :) .. nix, han skulle aldrig klaga.. han vet hur det är att vara hemma med 2 blöjbarn, 3 småttingar och 2 skolbarn varav en massor pubertalisk.


Inte så lätt att få en vettig tjej/kille som är intresserad av att ta hand om tvätten till 7 personer och ta hand om 5 härliga troll. Så, vi skall nu träffas i sommar för att titta om våran personkemi passar ihop.. hoppas :) !

Av Lowa - 22 maj 2009 18:30

Det regnar.. massor.. man får nästan lust att palta på sig regnrocken, stooora blommiga stövlar och bara gå ut. Jag älskar när det regnar, det är så friskt i luften, det doftar så gott, det är så grönt ute och jag känner helt enkelt att det är en " ladda batteriet" dag. Ja, en sådan dag.. då man inte måste en hel massa. De här dagarna gillar jag!


Meditation kallar vissa det, andra kallar det rensningsdagar och sen, sen kommer solen... med värme, skratt, ljus och full styrka av energi! Härligt!


Var har jag fått denna djuphet ifrån.. (aha, aha) ...???


Ludde springer runt med sin eltandborste, Gustav tjatar och tjatar om att få fara och simma till Mariebad, Pärla har somnat vid mitt bröst, Elias sitter med pappa vid datorn, och här sitter jag och rensar hjärnan med regnet.



Av Lowa - 22 maj 2009 12:48

Undras vad det här är för äppel...de köptes igår och luktar mögglig gammal källare. De ser helt bra ut, men de luktar långa vägar. Försökte även skala ett äppel men även det smakade möggel .. kanske jag nu gått och  blivit möggelomaaan (hysterisk på möggel) eller så har de legat i en möggelkällare i förvaring för att säljas. Börjar bli hysterisk på att sitta här och sniffa möggel.. har nämligen fruktskålen nära min dator.. Va? Borde jag slänga de här frukterna nu? Mata Niinen med dem.. eller bara kasta skräpet? 


Det finns tecken i allt, så sägs det.. men har svårt att tyda det här tecknet.. menas det att jag måste bli äppelodlare nu också? (öh, njäää)

Av Lowa - 22 maj 2009 08:49

Vi börjar morgonen med att mysa framför tv:n och titta på Saltkråkan tillsammans.. det är så jag blir varm i hela hjärtat när jag ser de små trollen sitta och mysa tillsammans så här. Barnen börjar bli hungriga, de vill ha tomtegröt, plättar med socker, björnbröd.. ja, allt... nu måste jag nog fixa lite gröt.. mannagrynsgröt.. det är mumsigt det .. och nyttigt!

Av Lowa - 22 maj 2009 08:43

Vad tror ni.. kanske våran lilla medlare också blir uppringd av någon djurskyddsorganisation... det blev ju Ashton Kutchers tår uppslukade av reklamkampanjer.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards