Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Lowa - 16 maj 2009 23:14

Elias har haft fottiscup idag... det har hållit på hela dagen och är riktigt fundersam hur han orkade hålla sig vaken när melodifestivalen började. Han fick dock lägga sig rätt hastigt eftersom fottiscupen fortsätter i morgon bitti.


Steve och Katti var och hälsade på och här har vi Steve på fottisen när vi är där som hejarklack. :) Trevligt med lite prat och trall.


Sedan ringde Lucas som ville tutta här... ja, han ville också sova över en natt. Så, så är det nu... Lucas somnade välan först av hela gänget. Det är väl härligt, då känner man sig väl trygg i allafall.


Pärla snorar och snorar och vi hoppas på att hon känner sig kryare i morgon.


Här sitter jag nu ensam och kikar på festivalen.. jag tycker att Islands låt var rätt bra... lite som en prinsessa låt en till Disney film, Finlands förslag tycker jag om... men gillar inte deras uppträdande direkt. Få se nu vem som vinner... puss puss och godnatt!

Av Lowa - 16 maj 2009 08:04

Igår var det en lugn och fin dag. Själv var jag en stund till jobbet på ett möte med nya oxe chefen. Det är en häftig filur, och tro det eller ej.. han tror på ödet... så där fick han en 10 points av mig. (fniss) Jag har träffat mannen ca 3 gånger nu och han har redan lärt mig massor. Bra, jag suger åt mig allt jag kan lära mig. Mamma däremot hade nog fullt upp med lill vilden och medlaren (ho,ho).


Nicke ringde mig när jag var på väg hem och sade: Hoppas Mommi nu inte tar ut vilden.. ja, för hon hinner ju aldrig i kapp den där.


.. men, men ... mommi hade styrt upp de där rätt bra! Han hade varit så snäll och lekt bara i sandlådan och sedan hade de gått in och lagat lite gröt. Barnen åt duktigt och var mätta och glada när mamma och lillflingan dök upp.


.. sedan bar det av till Skoggis verkstad .. Bilhallen... för att få uppstyrt med bilskrället. Medlaren & vilden var överfötjusta i att det fanns så mycket bilar där.. och funderade hur det kunde komma sig att just Skoggi, vår Skoggi hade så där mycket bilar? Nåja, Gustav fick stanna en dag med Skoggi på jobbet och han var sååå lycklig. Det tar mig till tårar att Skoggi tar sig tid med lilla Gustav. Han är en sådan underbart gullig vän och barnen gillar att vara med på hans märkliga :) äventyr. Ja, för när jag skulle hämta bilen och Gustav från Bilhallen för att fara på kalas så fick jag nästan slita bort gullungen... ja, han hade fått för sig att fara hem till Skoggi och åka traktor.


.. kalas på kvällen, med smörgåstårta och mums.. jag säger bara mums. Tyvärr kunde vi inte vara så länge för lillflingan är inte riktigt i stormskick. Hon snorar och .. ja, vet ni ... hon kommer snart att krypa.. hon är i krypställning och gungar helatiden. Min lilla, min lilla flinga.. hon har blivit så stor. (snyft)


Väl hemma tyckte granntanten (fniss) att de var dags för ett glas vin. Härligt, att bara kunna trampa med stormsteg till nästa husknut för att få sig ett glas vin. (mysigt) .. Vi hade lite facebook kurs, åt lite nötter, drack lite vin och duns hem och få småskruttorna inharvade från gården. Ja, de lurjusarna var ute och hoppade på gården så fick visa var sängen låg. Elias hade Simon över natten, Frida hade Becka på filmkväll, Gustav hade busat med Eric och alla var hopplöst trötta.


Mamma fick dock sin facebook tid med finurliga chatt med vinsugna "tantor" *ler*





Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards