Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Lowa - 25 maj 2009 23:36

Dagens samtalsämne var allt från alkoholister, barnuppfostran och olika psykiska personlighets störningar och sååååå förståss fullt upp att se hur duktiga troll vi hade!


Sedan visade Camilla hurudana brillor man kan köpa på Select (eh, tror jag att de var)

.

Av Lowa - 25 maj 2009 23:06

Jag har just skrattat hjärtligt åt grannfrun min.. hon är ju för underbar. Naturligtvis även hon en nummer 18. .. som jag berättat tidigare så finns nummer 18 överallt i mitt liv. Märkligt, men så är de barrrra!


Grannfruns sista dag på jobbet ... (då måste man ju bjuda på bakverk, eller hur *ler* ) ..och förklarade eländet med att hon nu var tvungen att baka.. och då ville hon ha min hjälp (ögonen snurrar runt som pokermaskiner)! Vem i hela friden vill ha min hjälp till att baka? Gav frun tipset att hon skulle ringa till en annan grannfru och få receptet på en god kaka som jag själv bjöds på för någon dag sedan. Nåja, vi fick kvällsgäster och plötsligt kommer ett mess i stil med detta...


TACK FÖR HJÄLPEN med de 200 kakorna som jag var tvungen att baka... först tvingar du mig och baka och sedan står jag här ensam och gör de..


men.. halloo... skulle jag ha varit där så skulle du inte ha en smula kvar åt dina kolleger.. för den här grannfrun är inte dålig på att ääääta mumsiga bakverk!

Av Lowa - 25 maj 2009 22:37

Camilla lurade med mig till skate:ar parken i kväll med liiite barn i bagaget. Gustav, Erik, Hugo och Olivia ville alla komma med och göra trix med lilla Kim. Vansinnigt roligt hade de och väldigt imponerade av de superduktiga ungdomarna som trixade som bara den. Inte vet jag om de stackrarna var lika imponerade av våra söta troll som kanske mest for i vägen mest heeela tiden.


Nåja, nog om detta.. Elias ville dock inte komma med även fast han tjatat, och tjatat om detta länge.


Nix, han har haft en riktig otursdag! En sådan där gräsligare, gräsligast dag.. men det började skojigt.. killarna (en 4-5 stycken) for runt och cyklade och trixade lite, var lite balla men sååå... tappade Elias  kontrollen över cykeln och ramlade med huvudet före ner i backen. Dumma cykel! Dumma, dumma, dumma cykel! Tur, tur, tur att han hade en hjälm på sig! Han har nu skrapat en ordentlig bula på kinden och skrapsår på armar och ben. Tackar, tackar .. säger vi till den namnlöse herremannen som hjälpte Elias hem. Usch, det är så trist när barn slår sig! .. men nu mår han bra och tuttar sött.

Av Lowa - 25 maj 2009 22:04

Självklart undrar ni väl vad vilden hittat på idag! Busat.. (öh, tror ni?) .. morgonen var väl lite smått kaotisk när saltkaret hittades av den lilla charmknutten och ...... hälldes ut... rinnandes... runt i köket, vardagsrummet och sist men inte minst... i hallen. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ... gissa om det var skoj, med en hånskrattande liten som sprang fort runt och blev jagad av en frustrerad härjande mamma? ... och sen.. när jag äntligen lyckades få tag på saltkaret.. ja, då springer herremannen till Gustav och söker tröst för mamma ä syyyyr! (han säger det bara för gulligt :) = ... dvs.. mammas ilska är som bortblåst på några sekunder och börjar städa upp kaoset....

.....

..... tills jag upptäcker att herremannen tagit sig till köket och är  i full fart med nya upptåg... som att hälla ut STARTPAKETET över heeela köksgolvet.


Grrr.. men så go, så go ändå! Gulle vännen, vilken buse!

Av Lowa - 25 maj 2009 21:16

Kyckling till middag, mumsigt värre... och Steve stampade in i kojan som en liten glad överraskning. Alltid trevligt med besök av Pärlas lilla gudfar... (när vi nu får de här dopet fixat.. börjar bli dags .. ja, veeet!)

Av Lowa - 25 maj 2009 20:56

Stor flingan har tagit sig 2 dopp på Lilla holmen idag. Huuuja.. va förskräckligt kallt det måste ha varit. Hon tyckte det var skojigt i allafall och tyvärr har jag inte föreviga denna bild. .. men och andra sidan .. inte är ju det så konstigt.. folk vinterbadar ju ofta, det sägs ju att det är riktigt bra för blodcirkulationen... men inte får ni dit mig i allafalll..... speciellt inte utan att gå i den äkta finska bastun.


Bastu.. ja, den äkta finska bastun är ju en av de bästa. Helst skall man vara på stugan var man kan vara helt tyst och stilla. Veden hämtas med skottkärra från vedlidret, hinkarna fylls  med regnvatten och sedan elda, elda och elda så att det blir stekhett och fuktigt. Under tiden man väntar på att bastun värms upp är det bara att gå och laga kvastar av björkris. Björkriset skall ligga i blöt i hett vatten och sedan doftar det så gott i hela bastun. Vissa slår även denna kvast på ryggen för att få igång blodcirkulationen.


Bastun är kokhet, och ingen tidning kan läsas i denna värme...svetten dryper ner och man bara längtar efter att få springa "nakupelle" ner i havet för ett avslutande dopp. Sköööönt! Håret tvättas i en hink full med regnvatten. Tänk, vad rent och fint håret blir av detta vatten. Bastubadandet avslutas ju även av en god, kall finsk öl till vuxna och barnen får pommac. De här är sommar tycker jag!

Av Lowa - 25 maj 2009 20:51

Ser ni på vår lillflinga som blivit så stor att hon nu fått sitta i vagnen. Överlycklig var hon att få hänga med i våran värld istället för att bara drömma sig bort bland de vackra molnen.



Av Lowa - 25 maj 2009 20:48

Spindelmannen åldern, ja .. den har nog alla killar gått igenom någon gång. I dag hade vi fullt med spindelmannen killar på gården. Ljuvligt, att få klä ut sig ibland.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards