Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Lowa - 27 maj 2009 20:36

Snygga mommo blommor va? Rosa och allt!  Nu vet ni vad jag skall göra i morgon.. ja, plantera blommor .. så att härligheten växer och frodas.. precis som grannens gräsmatta som kommer i färdiga bitar på lördag. Tänk att man bara kavlar ut en gräsmatta så där och så är det fixat.


Jag skriver mommo.. istället för mummi som det igentligen heter eftersom de flesta svensktalande inte kan utala detta värdefulla namn på rätt sätt. Så.. nu vet ni de!

Av Lowa - 27 maj 2009 20:14

Här har flickorna haft lite skoj och fixat ny färg på Fridas hår... :) .. Jag får en riktig nostalgi trip av de här.. när min barndomsvännina och jag färgade håret på varandra i vårt badrum. Det var väl härligt, det tyckte inte mina föräldrar förståss.. men någonting skojigt måste man väl få göra.


Här kommer Frida och Becka friserade och bustokiga.

Av Lowa - 27 maj 2009 19:45

Då har man suttit i 2 timmar på båten igen då för att rakethandla på ICA i Norrtälje. Det verkar vara flera som gör som vi.. ja, i allafall småbarns familjer. Inte konstigt när skillnaden är sååå enorm.. !!


.. men vad jag inte kan tåla är att de förbenade båtarna inte har lekrummet i anslutning till café .. jag kan bli skogstokig när man inte ens kan dricka kaffe utan måste sitta där inne i de där spyluktande sofforna för att resan inte helt skall bli en pina. Barnen, ja.. de skulle gärna springa rundor runt heeela båten om inte lekrummet skulle finnas.


...jag har dessutom varit riktigt duktig och bara köpt en onödig sak.. det är 8 st pelargoner ( ja vet.. värsta mommo blomman) (200 SEK) jessus, va billigt!


.... en annan sak.. nu vill jag veta var ni rutinerade svenskar handlar. Jag har nu ingen aning mera vilket som är billigast Willys, Coop eller Ica. Jag orkar nämligen inte fara från butik till butik utan vill köpa allt på ett ställe. . ja, annars hinner man inte med färjan tillbaka..

Av Lowa - 27 maj 2009 05:30

Det var lite tossigt på skriv fronten igår... jag hade nämligen fullt upp! Tro det eller ej.. vi jagade getingar! .. inne.. usch! Tala om skogsbässar men ni har inte varit med om getinginvation...


Sitter på dasset och plötsligt hör jag en 100 kgs man skrika allt vad han orkar: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaa......!

Inrusande på toaletten kommer gubben som kastar lillflingan i famnen på mig och så kommer Ludwig också springande ..han vill osså sitta i mammas pammen för han förstår inte vad pappsen sysslar med! Gubben gaaaal fortfarande, och alla barnen kommer tassande.


Frida kommer till allas undsättning... Gubben gaaaal att jag måste fäärdig så att jag skulle kunna hjälpa denna stackare... men bra! Hur enkelt är det att bli färdig på toaletten med 2 barn i famnen, som förundras över vad pappa håller på med när han gal i högan sky, och dessutom.. vadå, inte kunde jag ju släppa barnen ner på golvet och ut i hallen med en duns getingar? Till på köpet så hade ju toalettpapper helvetet slut(suck).


Frida gulle kommer till undsättning ... först 2 olika skor för att hjälpa oss alla, börjar med att jaga 2 st getingar på hallgolvet...(Nicke hade då redan stigit på den tredje), hon hämtar toalettpapper, styr upp de 2 troll jag hade med mig på toaletten så att jag kan göra mig klar för utryckning GUBBE, hon hämtar spritflaskan åt Nicke (ja, han skulle gärna druckit upp den, men den här gången var det för att badda såret (eh, de där ministicket).  Ja, ja.. inte vet jag.. kanske spriten hjälpte på såret.. men hela familjen satte till slut runt den getingstuckne stackaren för att trösta och se hur foten bara svällde upp... . Han bara skrek, men Lotta gör något, gör något då..(men va fan gör man? åt ett litet mini getingstick).


Nåja, kaoset lugnade sig.... alla barnen somnade sött och Nicke med! :)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards