Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Lowa - 13 maj 2009 19:47

Sådärja... skattedeklarationen gjord på nätet! Duktig flicka! Fantastiskt.. och .. den skall igentligen först lämnas in i morgon.


Idag var vi ut på promenad till lilla holmen. Barnen lekte och tullarns äng doftade sååå gott, med massor med vackra blommor och naturligtvis hade jag kameran med... jodå, den glömmer man ju inte! .. men minnerskortet.. så, inga bilder av detta inte.


Sedan träffade vi en dagis/ parkmamma och diskuterade om lite ditt och datt. Det var supertrevligt att träffa lite nya människor att analysera.


Frida har snällt passat Ludde hela kvällen medan jag har "skattat" och Nicke var med pojkarna till båten Pommern på skattjakt. Det var trevligt men alla hade saknat mig och tyckte jag var en mes som inte dök upp. Tyvärr! Dels för att deklarationen skulle in ( och skattemasarna väntar ju aldrig) .. och dessutom... hade inte lust med en störtdykning från Pommern då Ludwig skulle få för sig att "Pimma". mm... ja, då förstår ni säkert!



Av Lowa - 13 maj 2009 07:27

I går bröt mamma Lotta rutinerna.. japp, och jag står för de! Vi såg ju på " Eurovisiot" .. mmm.. mamma ville ha sällskap och barnen bänkades framför tv:n. Ludwig och Gustav orkade dock inte ( somnade efter några flan chips), men Frida och jag hade mysigt. Nicke & Elias är inte sååå intresserade av detta .. även fast de ibland försöker visa god min. :)


Finland är bra! .. kanske dock liiite osynkrade i sitt framträdande. Island tror jag det var..var ju som en sagoprinsessa.. ja, en sång till Disneys filmer tycker jag. Annars .. alltid lika skoj!


Pärla.. hon visade sina konster genom att stiga upp i krypställning och vagga lite hit och dit. Den här flingan kommer definitivt och bli en bättre gymnast än mammsen. Mmm.. ni vet ju hur intresserad jag är av att motionera!


.. men de här med inredning.. jag kan ju då inte säga att jag får ihop de här alls. Jag är så dålig på inredning! Läser blogg efter blogg och alla är så duktiga på att hitta på finurliga lösningar överallt. Nästan ibland.. om man undrar om även de har en diagnos på rastlöshet eftersom dagarna går åt till att sköta barn och ändra något i hemmet. Rackarns.. jag är rastlös, utan smak för inredning, fullt upp att hinna med mina troll, fylla diskmaskinen, handla mat, koka mat, tvätta smutstvätten, hänga tvätten ( på den trasiga tvättställningen?), klä på ungarna, fixa parkväskan, vika tvätt, para strumpor, byta blöjor, klä på trollen, läxläsning, och sist men inte minst.... försöka ta hand om mig själv.


Jag vill också vara duktig på inredning... bara slarva ihop något som blir så där fiiint! .. men men .. man kan ju inte ha talang på allting. Jag gillar ju gamla skruttiga skåp, energitagande psykfall, arbeta med människor och att umgås med gubben och barnen. De får väl räcka de.. ett tag i allafall! :)

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards