Alla inlägg under maj 2009

Av Lowa - 31 maj 2009 22:56

Vet ni.. jag tycker faktiskt inte att de här vindkraftverken passar in i naturen. Det är fult, och trist... kanske miljövänligt? ... men FULT!

Av Lowa - 31 maj 2009 21:45

Kan ni förstå... lilla medlarens park har nu sommarlov och jag skall få äran att aktivera mina små troll helt själv. *pling, pling* .... nu gäller det att bli strukturerad som bara den... om en vecka har jag hela gänget hemma och då skall ALLA ha frukost, lunch, mellis, middag och så kvällsmål. Tala om måltider gott folk... kanske jag kan öppna en lunchrestaurang här på gården... för alla hemmamammor... jag som knappt kan koka makaroner utan att bränna i botten.


Vem har lust att diska, fixa frulle, fara och handla, tvätta...hänga..vika tvätten, vara en nyfräsig sminkad, smal och vältränad, trevlig och social, lektant, mamma, härligt gosig med gubben, städa hemmet, tvätta golven, plocka upp alla matrester som "ramlat" på golvet, uppfostra, ge värme och kärlek, fara med den ena till tandläkaren, den andra på rådgivningsbesök, den 3:dje till nästa läkare and so on....... ja.. de här var väl nu bara en del av livet! Jag tror faktiskt att vi mammor kan jobba med allt, allt, allt. Tror inte ni det också..???


Den här sortens vardag är ju enbart planering på hög nivå! ..Puss

Av Lowa - 31 maj 2009 21:04

Pojkarna leker vid vattnet och naturligtvis har de på sig sina flytvästar. Tack och lov såg vi ingen orm idag så vi får hoppas de håller sig väck en längre tid.


Evelina gulle hjälper till med lillflingan, och Ludwig var så trött så han tog sig en liten tupplur på gräsmattan på stugan. Ibland önskar man att livet alltid var så där lätt.. *gulliga bustrollen*

Av Lowa - 31 maj 2009 20:54

Gubben min är överlycklig här över att få fara ut med båten....hans högsta dröm är nämligen att en dag äga en egen båt. Jag däremot är en riktig klumpeduns på båtar och håller mig hellre till stugan våran. Geta stugan med bilväg hela vägen fram känns bekvämare när man har 2 blöjbarn, 3 lite större troll och en skåning till gubbe (eh).

Av Lowa - 31 maj 2009 20:45

Elias är ute och ror och förbi kommer Viking Line båten tuffandes

Av Lowa - 31 maj 2009 20:33

Här kommer söta lilla stugan som har åtminstonde 6 sovplatser och ett ordentligt vardagsrum.

Av Lowa - 31 maj 2009 19:10

Vi har rensat fisk, en gädda som ser ut som en ål... (minns inte namnet??) och massor med abborre. Härligt! Det här är sommar det!

Av Lowa - 31 maj 2009 19:07

Idag har vi varit till Janne & Marikas stuga... wow, vilket kanonväder för denna utfärd. Janne kom och hämtade oss med båten... hela packningen med mat, blöjor, ungar, barnvagn och naturligtvis även gubben va med! *ler* Alla förväntansfulla och glada, barnen skulle fiska, bada och jag skulle dricka kaffe, sola och bara vara. Märkligt vad skönt det kan vara ibland... att bara få vara ... utan en massa inplanerade måsten.

Barnen gick på inspektionsrunda till utedasset eller "tuppen"" om man så vill kalla det... Gustav kunde dock inte i himmelen förstå varför man hade det på detta viset.. (he,he..tala om knasiga troll från stan)



Janne & Nicke rökte fisk.. några abborrar..mums vad gott! .. dessutom grillade vi kött, korv och nypotatisen inte att förglömma.


Kika vilken vacker utsikt de är från stugan.. vackert som bara den!




Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards