Alla inlägg under maj 2009

Av Lowa - 30 maj 2009 21:36

Ingen bra bild de här.. men ni ser småtrollen va.. de är ut på äventyr de här 3 vildarna... Ludde i bara blöja ute och traskar på skogspromenad, Linnea härjar vilt och tränar sig att gå med barnvagnen, Lucas kontrollerar att läget är under kontroll. . . sötnosar.. *gulligt*



Av Lowa - 30 maj 2009 21:27

Här fick vi besök av Anna och c/o samt Solveig och Neo. Vi satt och njöt, solade, kikade på barnen som spelade fotboll, lekte på studsmattan och pratade goja. Simon och Lucas ville sova över och Frida hade Becka här. . . så då har vi 8 småparvlar här inatt alltså.


Av Lowa - 30 maj 2009 21:08

Rätt söt är jag ju i den här jeanskjolen och t-skjortan... eller hur?

Av Lowa - 30 maj 2009 20:42

Mamma och jag var på stan idag.... och mamma var tvungen att köpa en extra hatt kan ni förstå.. ja .. den andra fina var aldeles våt.. medlaren hade nämligen blött ner den ordentligt. Vilken buse va?


Nåja, vi var runt och kikade på Ikea.. nja, det var inte någonting speciellt och se tycker jag men, men 3 förpackningar med plastmuggar i alla de färger införskaffades. Morsan säger nämligen att det är så mycket barn hos oss jämt, och att de där muggarna är super att ha till oss när vi är törstiga. De är fiiina, och färgglada.. de tycker mamma om!


Så, köpte vi avslutningskläder åt Elias.. från Kappahl..de finns ju ingenting annat att välja mellan eftersom H&M fortfarande inte fattat vinken.. ja, att öppna en väldans fin butik på Åland förståss!


... men som ni ser.. nu är jag utsliten och trött... det har varit fullt program idag men mamma berättar nog mer om det sen skall ni få se.. ja, hon har nästan blivit bloggtokig nämligen.. ja, va nu det betyder... de vet inte jag!

Av Lowa - 30 maj 2009 17:45

Va varmt det varit idag.. och härligt väder för alla duktiga studenter. Barnen här har första dagen nu fått ta fram vattenspridaren för att få ha lite skoj... så här kan de se ut gott folk! *ler*



Av Lowa - 30 maj 2009 08:10

... det här får hon stå ut med .. med jämna mellanrum... lillflingan alltså.. hon har det inte lätt de kan jag säga. Hoppas hon ger tillbaka lite sen åt vildtrollet alltså.

Av Lowa - 30 maj 2009 07:42

.. men nu skulle ni ha sett de stolta trollen som fick åka med pappsen med lastbilen. Det här kommer nog att vara årets händelse. Tyvärr har batteri funderingen naturligtvis tagit slut till kameran. *grr* ... och jag som varit så duktig och köpt laddningsbara batterier... men va resulterar de i ... jo, man skall hitta laddaren! *suck*


Nu är det väl bara att skutta in i duschen eftersom både lill och storflingan tuttar sött. Jag får väl laga mig fin nu tills killarna mina kommer hem... tjingeling!

Av Lowa - 30 maj 2009 06:51

.morron, morron... endast lillflingan och jag vakna.. ute är det ett aldeles ljuvligt väder, så det blir väl att plocka fram en hel duns med sommarkläder åt barnen. Usch ja, tvätten borde jag ta itu med. *bläk* Trött på den där envisa tvätthögen som aldrig minskar.


Träffade en väninna i parken här om dagen.. hon hade blivit utbränd! Det var för mycket med både jobb och hemsysslor. Förskräckligt att må så där dåligt *sorgsen*.. men enligt vad jag läst mig till handlar detta om vilka tankegångar som ryker i ens hjärna.


Jag vill också ibland kasta fast dörren och skrika (högt) att jag säger upp mig som mamma och hushållerska i den här familjen. Då skall vi komma ihåg att jag nu inte jobbar, har fortfarande ett stökigt hem, ungarna har olika sockpar på sig och vet ni vad... jag har slutat bry mig om det! Barnen är hela, friska, trotsiga och mår inte ett dugg dåligt av lite oreda och olika sockpar på tossorna. Det får inte vara skitigt, det kan jag inte tåla... men oreda, stör mig inte ett dugg. Däremot stör det ett av grannbarnen *fniss* .. han påpekar med jämna mellanrum att det är stökigt när det ligger 14 st av våra egna skor i hallen och sedan även alla kompisars skor.


Äsch, jag är inte perfekt... och tänker ej heller bli perfekt.. för just nu trivs jag rätt bra med livet faktiskt. Stökigt hem, mycket folk, kramgo gubbe och ljuvliga barn *ler glatt*.. och så hoppas jag att de får vara en stund.


Nu måste jag styra upp killarna i huset... de skall nämligen få fara med Nicke och åka lite lastbil...och de hoppar här av glädje och irrar förväntansfullt.

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards