Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Lowa - 21 maj 2009 22:29

Av Lowa - 21 maj 2009 19:13

Jag har blivit beroende... ja, av detta bloggande samt att läsa andras bloggar! Det här ser inte bra ut.. inte får man någonting gjort alls. Okej, liiite har jag väl gjort.. städat, kockat lunch, bytt sängkläder, torkat golv, torkat dammråttor.. (massor) ...och struntat fullständigt i att vika tvätten (bläk) står mig upp i halsen..


Men nu e de fint här hemma.. Nicke har i trådarna på mig för jag har möblerat om i sovrummmet. Gubben min är nog en vanemänniska... han trivs bäst om de är så som det alltid har varit. Jag själv... jag blir rätt uttråkad att ha det lika helatiden..så, nu har sovrummet fått sig ett mera barn praktiskt utseende. Kanske inte det vackraste men slipper leta tuttar ( ja, ni svennisar kallar det nappar) hela nätterna. Nu gäller det bara att snällt övertala gubben att stuva ner sängen (Ludwigs) från vinden. Vill rusta upp denne för att få sova ifred i våran säng. I natt vaknade nämligen jag och Nicke tittandes på varandra... båda låg på varsinn ända av sängen..som frimärken...för Pärla och Ludwig låg tvärs över sängen. Taskigt.. inte undra på att man är slut när man vaknar! :)

Av Lowa - 21 maj 2009 15:36

Besök av Mommi, Helena och Jhonny och nu har vi kommit på att vi borde ha ett växthus ??? aha,aha.. tänker ni nog nu. Lotta och växthus, jaja.. ni skall få se. Tänk när jag sitter här med mina egna tomater, potatisar och andra grönsaker och det bästa av allt..jag kan ge mina barn grönsaker, kryddor och kanske lite jordgubbar som inte är förgiftade av en massa skräp.


Tanterna gav mig även "hints" på hur man får bakat brödbitar att tugga på. Vi får väl se om jag orkar ta tag i brödbakande eller om det räcker för det här året??... ja, jag menar med bakandet förståss! Ni vet ju.. jag är ju inte riktigt så bra på de där med bakverk! :)


Ja, ja.. det kostar ju en del att sätta ihop ett sådant här växthus. Tyvärr måste man ju nog ha ett växthus eftersom de finns de där kräken.. ni vet, mördarsniglarna som virrar runt husknuten.



Av Lowa - 21 maj 2009 11:43

men halloooo... mammsen städar och städar, pappsen klipper gräset, Elias "jobbar" av sitt Rock Off pass.. Frida och Elias måste nämligen "jobba" 14 timmar för att få betalt sina pass...med jobb menas att man kanske hänger upp lite tvätt, leker ute med Ludwig, tömmer diskmaskinen och så vidare.


Gustav letar förvirrat efter sin cykel som är spårlöst borta.. månne någon tok varit och tagit den från gården? Då blir jag aaaarrrg.. och morrar! (grr) Finns det något taskigare än att sno barns grejer. (ruggit, raggit)


... men jag då.. lilla Pärla.. ja, jag har somnat i stolen! .... de blev så slött de här.. att sitta här och glo!

Av Lowa - 21 maj 2009 10:06

Ludwig har fått en boll i 2 års present av Tici och gänget. Vet ni.. det är världens bästa present! Barnen strider nästan för att få bolla med denna. Tänk vad härligt! Passar alla... från 2 till 8 åringar. :)

Annars kanske det är för att retas lite som de andra också vill ha bollen, vem vet?

Av Lowa - 21 maj 2009 09:55

Nu skall lite färg införskaffas till vår kaninbur... barnen skall få måla den! Det är väl ändå en superidé som gör den både trevligare och kanske barnen med gladare. Tipset har jag naturligtvis fått av min bloggvän Susanne som har 8 barn, 2 barnbarn.. helt otroligt energisk tjej!

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards