Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Lowa - 28 maj 2009 21:57

Det är mycket man vill ha, men då måste fröken Lottolappen ge oss en ordentlig släng av vettiga nummer....


jag vill nu ha ett staket runt gården ( så att Ludde håller sig här), vinden färdigställd, altan fixad, ett till kylskåp och en ny varmluftsugn, en månad i soooolen, en liten lekstuga, nytt garage och förådsutrymme, en torkvinda skulle sitta fint och sist men inte minst.. jag vill jobba mindre när jag börjar jobba. Varifrån, varifrån...ja, varifrån skall jag få den rätta lottoraden?


Vad jag önskar mig mest av allt, går inte att köpa för pengar! Det räcker inte med miljarder, inte med miljoner, och inte ens med någon tusenlapp.. nej.. jag hoppas att familjen och mina kära vänner samt deras familjer skall hålla sig friska från svåra sjukdomar och elände. Att alla någon dag tar sig chansen att förverkliga sig själv och sina drömmar... och att alla barn får vara i en familj där de känner sig lyckliga, trygga och älskade. Puss och godnatt!

Av Lowa - 28 maj 2009 21:33

På lördag blir Sara student.. vilken duktig tjej.. och nu får vi väl se vad nästa steg i livet blir. Jag misstänker nämligen starkt att den spansktalande ådran driver fröken vidare till soligare trakter. Sara är ett lejon, sååå vi undrar vad vi skall hitta på till henne när hon nu har sin stora dag i livet?


... hm.. . någon som har ett förslag?


.. så håll hårt Sara i hatten... nu börjar livet på riktigt.. :=) Studera dig klokare än lillfaster och behåll din värme till släkten levande. Vi dyker in hela " packet" på lördag och firar högt!!! Kram

Av Lowa - 28 maj 2009 19:40

Ludwig har plockat blomma åt Pamme som varit så snäll och bjudit oss till Skara sommarland i sommar. Han älskar att "pimma! och det gör nog samtliga trollen..så det här får bli den enda semesterresan i sommar.. annars blir bara att mysa på stugan, ta hand om varandra, och förmodligen .... fixa stocket i toalettstolen ( för Ludde har fått för sig att spola ner allt just nu), hålla ett extra öga på stor och lillflingan för de börjar bli i busåldern, och medlaren och fottisproffset skall få springa av sig från morgon till kväll.

Av Lowa - 28 maj 2009 17:20

Det värker ordentligt, i tänderna.. och i hjärnkontoret! Jag har nog druckit för lite idag.... eftersom jag ammar och har mig så (vimlar med ögonen) måste man dricka juuu..! Stressad, njäää ... här har vi nu alla gulliga barn. Grannens Hugo & Oliva och sedan lilla Eric... Gustav, Pärla och Elias kikar på tv:n, ja.. de regnar ute så nu får de göra vaad de viiiil...bara de är lugna och goa.


Nu kom Tessa & Jeff så skall fixa lite kaffe!

Av Lowa - 28 maj 2009 15:53

... Elias har varit till frissan men här har han dock hunnit rufsa till håret lite granna. Han vill att det skall vara rufsigt och oborstat .. för det är coolast förstår ni!


Ser ni den taskiga skorpan som dök upp efter den flygande cykelfärden?

Av Lowa - 28 maj 2009 14:52

.. men titta på den här lådan.. den är ju såå fin tycker jag... så har vi gett vårt stöd till lantmannaskolans elever och köpt en tomatplanta (fin, fin), lite gräslök (gubben gnäller alltid att jag glömt och köpa), och oregano.

Av Lowa - 28 maj 2009 14:18

Nu skall jag för er berätta om våran dag på lantmannaskolan. Mamma fixade oss färdiga i all hast men Gustav hade lite ont i magen. Plötsligt när vi står där ute och väntar på mamma, så spyr Gustav. Usch, ja han fick fara till mommi och mysa istället..och jag ville också föja med till mommi. Fusk att Gustav fick! .. inte ville ju jag titta på en massa konstiga djur..NÄJ!


..men jag ändrade mig rätt hastigt.. för här var en gullig get

och häftiga kossor minsann..

.....ja, så hängde vi runt där med kossorna en stund

häj då kossorna.. nu skall vi vidare på andra äventyr...ses sen!

så gick vi vidare.. ja, jag hade ju syrran med mig också och hon gillade hästarna.. tyyyypiskt tjejer va?

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards