Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Föräldrarna skall lära barnen att inte mobba!

Av Lowa - 7 maj 2009 18:07

Sitter och läser tidningen.. måndagens ålandstidning om en mamma som uppmanar föräldrarna att sluta lära sina barn att mobba! Bra skrivet! Super! Jag kan inte heller tåla att man utesluter någon från gruppen. Denna mamma har gett så fina exempel att jag bara måste ta upp dem.


" Föräldrarna säger till sina barn .. Det är ditt kalas du får bjuda vem du vill. Då har man också indirekt sagt... det spelar ingen roll om någon av dina klasskompisar inte blir bjudna. Det spelar heller ingen roll om de känner sig utanför, blir ledsna och känner sig misslyckade och så vidare. Då lär ni ert barn att " skit i andra och tänk på dig själv" och så skriver hon så här... Det är viktigt att vi lär våra barn empati, förmågan att kunna sätta sig in i hur andra känner och tänker"


BRA! DET ÄR FAKTISKT VÄLDIGT TRÅKIGT NÄR DU MÄRKER ATT DITT EGET BARN INTE ÄR BJUDEN PÅ KALASET SOM ALLA ANDRA ÄR BJUDNA PÅ!


Det här gör fruktansvärt ont att se sitt barn bli behandlad på detta vis. Dagen före kanske de är bästa vänner och nästa dag är barnet inte bjudet på kalaset. Barnet undrar varför alla andra i klassen är bjudna på detta barnkalas. Nåja, tyvärr kan inte barnen se klart i detta läge... barnen kan ju inte förstå att det igentligen är föräldrarna som saknar empati och föräldern som stöter ut klasskompisen genom att säga att alla inte får plats med på ett kalas... speciellt om barnen får bjuda 10 och 11 tjejen/killen inte får komma med. Usch, va vidrigt! Detta gör mig förbannad!


Jag kommer själv ihåg att jag till ett kalas börja med en sådan här smörja... då sade mina föräldrar.. Lotta! Du bjuder alla ... eller ingen! Det är ditt val!


Jag tänker också lära mina barn att inte utesluta någon. Alla har något gott i sig.. så är jag uppfostrad. När man blir vuxen.. är det dock viktigt att rensa bland de falska vännerna. En sak är säkert, någon energitjuvar vill vi inte ha i vår bekantskapskrets.

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 maj 2009 20:10

Fy fan vad arg man blir men tyvärr mycket vanligt. Har själv bjudit alla eller ingen. När vår äldsta dotter gick i 1:an så bjöd hon 2klasser och vi hade inte så stora klasser men det blev 30barn och alla hade jätte roligt.
Man måste ju ta lite ansvar som föräldrar. Jag håller med dig helt och hållet, Du får ha det så gott kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lowa

7 maj 2009 22:03

ja, man blir ju skogstokig på de här.. men tyvärr inget man kan göra något åt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards