Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Naturbild med en tvilling som chaufför!

Av Lowa - 23 maj 2009 18:44

Vi har varit runt och bilat lite.. jag är lite rastlös idag, och ville ta mig en åktur. Nicke körde bil och jag ville fotografera.. men tror ni jag lyckades bra? ... han körde som en hulligaaaan...lätt att ta bilder i hög hastighet. Han skrek i högan sky... men ta bilder dååååå? Så skulle de zooomas och skärpan ställas in.. och swissssss... ja, så var hela motivet borta! De som jag ville ta kort på.. så, nu tänker jag inte fara på någon fotoresa med den här tvillingen nå mera.. nix.. han är ännu mera rastlös än den här skyttekvinnan :) !

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 maj 2009 19:36

Jamen, nu skrattade jag högt. Igenkänningsfaktorn är HÖG! Det tog lång tid för mig att "dressera" Mannen I Mitt Liv till att stanna bilen, när jag vill ta foto. Inte en km från motivet. Jag har många foton tagna från bilen i farten - hur bra blir de? Nä, just de' urusla. Tycker ändå, att du lyckats förvånansvärt bra, Lotta.

Hur go'a våra gubbs än är, så har de noll förståelse för sina damers fotointresse. Jag fick förklara om och om igen, att min önskan att fotografera ett speciellt motiv, var precis lika stort, som hans önskan att kolla någon (viktig?)fotbolls- eller hockeymatch på TV. Nu funkar det... Lycka till!:)

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lowa

24 maj 2009 06:37

morr.. gubbar! :)

 
Ingen bild

Pamme (farmor Mia)

24 maj 2009 09:18

Hej mina kära!
Du lilla Lotta, man säger ju att äpplet inte faller långt från päronträdet. Eller? Niclas är precis som sin pappa. När barnen var små så kunde även jag överfallas av rastlöshet och känna att jag bara måste se andra vyer än hemmet - så vi åkte ut i bilen.
Men vad hände jo allt svissade bara förbi (Carl-Erik körde ju rally väldigt mycket på den tiden och var faktiskt en mycket bra rallyförare)så när vi var på utfärd fanns aldrig någon tid att stanna - bara åka. Många gånger kunde jag säga att du ska vi inte stanna vid ett Kondis och fika - jovisst, svarade han och så or vi förbi Kondiset. Detta upprepades ett antal gånger tills vi återigen var hemma - utan att ha fikat. Du, Carl-Erik sa jag nu är vi hemma efter flera timmar och än har vi inte fikat.
Varför stannade du inte? Jamen du frågade ju bara om vi skulle fika - inte var!!!
Vad säger ni om det - Tablå!! Ja, dessa karlar - men fantastisk var han ändå - precis som Niclas - om en mor nu får säga så och det lilla Lotta tycker jag att du också är. Den vackra röda busken heter Ribes och är otroligt fin när den blommar - en kort tid - sedan är den bara vackert grön. Vi har två stycken i trädgården, men när du varit här så har den varit överblommad.
Älskar att se på korten på barnen de är ljuvliga allihop - var och en på sitt sätt, förstår att glasspengarna är slut - kommer mer. Kram farmor

 
Ingen bild

Lowa

24 maj 2009 10:07

Pamme: Glasspengarna finns kvar.. vi sparar dem till att gå ut och unna oss en och anna bollglass någon gång! *mums* Tackar för dem och för de fina tidningsutklippen på alla saker man skall äta och inte äta. Har tänkt skriva om dem faktiskt men.. ha int hunnit sätta mig in i det tillräckligt! Det kommer, de kommer :)

Kram till dig och Anders!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowa - 20 november 2011 17:00

IIP- investor in people fick Mariehamns stads barnomsorg för något år sedan. Undrar om den tjusiga stämpeln gäller 2012?   Mariehamns stads prioriteringar gällande barnomsorgen är troligtvis katastrofal. Överbevisa mig gärna, tack. Är det sunt at...

Av Lowa - 2 september 2011 11:47

Åland är inte "safe" för våra barn mera!   Jag är en förälder till både små och stora. Jag är rädd, precis som du säkert också är. Alarmerande rapporter från Landskapsrevisorerna visar att polisen behöver mera resurser mot droger, fältarna vädjar...

Av Lowa - 20 juli 2011 09:34

På den här gatan i stan kan det hända lite vad som helst. Ja, just det ... som   Lillflingan har nu fullt upp med att rymma till sin kompis Ebba som bor något kvarter från oss. Själv är jag så gott som naken hemma när lilltjejen med bestämda steg...

Av Lowa - 18 april 2011 14:36

Gustav har fått sig lite nya utekläder från Familia och måste säga att de verkar vara fantastiskt bra.   Lindberg barnkläder, jacka och byxa för 82,50. Ett svenskt märke. Detta funktionella skalplagg/set (jacka och byxa) är tillverkat i vårt v...

Av Lowa - 3 april 2011 21:47

Har nu varit hemma i en vecka och haft "semester"... barnen har turvis spytt som sprutande dinosaurier... så ett antal lakan, kuddar, täcken, kläder, handukar, toalettstolar, händer, munnar, hårstrån, golv, tänder och gud vet vad har fått sig en bakt...

Presentation

Omröstning

Vilket stjärntecken är du som läser denna blogg?
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfa
 Lejon
 Jungfru
 Vågen
 Skorpion
 Skytt

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken

Rosa Bandet

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards